Vinforhandlernes nyhedsbreve

Vi har i tidens løb modtaget rigtig mange nyhedsbreve fra rigtig mange vinforhandlere. De kan være en vigtig kilde til information om en forhandlers nye tiltag, nye vine og gode tilbud. Sådan er nogle vinforhandleres nyhedsbreve. Brevene kan også være trættende og monotone tæppebombninger, der i de grelleste tilfælde opleves som maskinelle og nærmest spam-agtige.

Nyhedsbrev grafik

Vi har netop foretaget en grundig oprydning i, hvem vi vil modtage nyhedsmails fra. Det begyndte med afmeldingen af nyhedsbrevet fra en vinforhandler, som vi i løbet af fire dage, hvor vi havde været væk fra mailboksen, havde modtaget tre mails fra. Det er alt, alt for mange, især når indholdet af gode grunde ikke altid kan være nyt med så små intervaller. Den slags mails forekommer mere at have karakter af en aggressiv gøren opmærksom på "Se, jeg er her - køb nu for pokker noget hos mig" end af en formidling af nyheder. Åndsforladt, maskinelt og enormt irriterende. Især når det hyppigste budskab er i stil med det platte "spar 40% ved køb af seks flasker". Og dårlig stil at tillade sig at lægge så stort beslag på ens mailboks og opmærksomhed.

Øjenåbnende, aktiv gentilmelding

Grundet en pludselig øgning af antallet af spammails var vi for nylig nødt til at udskifte den mailadresse, som vi havde brugt til modtagelse af nyhedsbreve, og dermed skulle vi aktivt tilmelde de nyhedsbreve, som vi fortsat ønskede at modtage. Det var virkelig en øjenåbner, der i høj grad klargjorde hvilke kvaliteter, vi sætter pris på ved nyhedsmails. For vinforhandlernes vedkommende indsnævrede de nye tilmeldinger sig til 10 stk.

Vi vil i det følgende omtale fire af disse 10 forhandleres nyhedsmails, som er eksempler på, hvad vi finder værdifuldt at modtage. Og vi vil henvise til de respektive forhanderes i skrivende stund seneste nyhedsbrev.
Vi omtaler i ikke-prioriteret, alfabetisk orden.

2100Happiness

2100Happiness er en for københavnere interessant forhandler af et attraktivt sortiment af italiensk kvalitetsvin til markedets laveste priser. (Køb kræver medlemsskab, som er gratis i en prøveperiode på tre måneder.)
Forhandleren udsender et fyldigt nyhedsbrev ca. en gang om måneden, hvilket giver tid til at der reelt er nyt at fortælle. Og da der rent faktisk sker interessant nyt hos forhandleren med jævne mellemrum, er brevene en god måde at følge med på med passende mellemrum.
Læs 2100Happiness' nyhedsbrev fra 6. august 2014

Atomwine

Vi har længe været kunder hos Atomwine især grundet tyske hvidvine og italienske rødvine af høj kvalitet. Forhandleren udsender jævnligt nyhedsbreve, men ikke oftere end at der reelt er tale om nyheder, om end gentagelser og påmindelser også forekommer. Nye vine og producenter introduceres grundigt, der gives mulighed for forsalg, og vi ville i flere tilfælde være gået glip af visse vine, hvis vi ikke havde kunnet reagere hurtigt på et nyhedsbrev med omtale af f.eks. resttilbud på få flasker.
Læs Atomwine's nyhedsbrev fra 23. august 2014

Carlo Merolli

Carlo Merolli, som i årtier har arbejdet utrætteligt for at udbrede italiensk vin her i landet, leverer udenfor konkurrence branchens mest personlige, originale og underholdende nyhedsbreve. Der er virkelig mange af dem - vel typisk et par stykker pr. uge (nok derfor han kalder dem ugemails og ikke nyhedsbreve). Der er derudover mulighed for ekstramails, hvis man tilmelder sig som "friadgangist" og dermed giver Merolli fri adgang til ens mailboks til gengæld for at få visse tilbud enten først eller kun gældende for friadgangisterne.
Man oplever i nyhedsbrevene i den grad mennesket bag ordene med holdninger til alt muligt, herunder selvfølgelig også til vin. Og italienskfødte Merolli leger indimellem med sproget, selv om han ikke er vokset op med det. Endelig er der også mange fantasifulde promoveringer.
Vi linkede oprindeligt til et konkret nyhedsbrev samt til en oversigt over alle nyhedsbreve, men disse links er siden blevet uvirksomme. I stedet kan man se på forsiden på Carlo Merolli's hjemmeside.

Niche Vine

Der kommer meget sjældent nyhedsbreve fra Niche Vine. Det skyldes givetvis, at 90% af forretningens kunder er restauranter. Det betyder så til gengæld, at man her kan være sikker på, at nyhederne ikke gentages. Personligt, diskret, no-nonsense og meget lidt rutinepræget.
Læs Niche Vine's nyhedsbrev fra 22. august 2014

August 2014

Din Internet Explorer er stærkt forældet, og mange ting på Vinsiderne.dk vil derfor enten ikke kunne ses, se helt forkerte ud eller ikke fungere. Vi opfordrer dig derfor til at hente en ny version af Internet Explorer. Eller endnu bedre: Brug en anden browser som f.eks. Firefox.
Du bruger den forældede Internet Explorer 7 (eller måske Internet Explorer 9 i kompatibilitets-visning). Det betyder, at nogle ting på Vinsiderne.dk ikke vil virke, og andre ting vil blive vist forkert eller slet ikke. Vi opfordrer dig derfor til at hente en ny version af Internet Explorer. Eller endnu bedre: Brug en anden browser som f.eks. Firefox.