Vinrosens hjemmeside er (maj 2016) under opdatering. Vi lader dog indtil videre anmeldelsen af den gamle hjemmeside stå.
Vinrosens hjemmeside er ganske atypisk, idet de åbent
vedkender sig, at deres vine ikke skal sælges via computeren men via menneskelig
kontakt. Derfor er der hverken nogen prisliste eller nogen webshop!
Det hele hænger godt sammen, og hjemmesiden formidler - i al sin enkelhed
- et indtryk af en dybt fagligt funderet og meget seriøs forretning. Ingen
dårlig funktion for en hjemmeside.
Ja.
Vinrosens gør det på egne betingelser fuldstændig klart
hvem man er, hvad man har at byde på, hvordan man kan købe vin hos dem, hvilke
informationer man kan forvente at finde på hjemmesiden, og hvilke man ikke kan
forvente at finde, og hvordan man får de oplysninger, som man ikke finder.
Klart, enkelt og
originalt. Man ved hvor man har dem.
Af deres profil-oplysninger fremgår tydeligt, at det i altovervejende grad handler om vin fra Bourgogne. Der er en oversigt over forhandlede domæner med links til disse.
Det nævnes allerede på velkomstsiden, er der ingen
prisliste er på hjemmesiden, men man kan bestille en "dugfrisk" via email.
Klare spilleregler.
Der er heller ingen beskrivelser af de forhandlede producenter. "God vin skal formidles
personligt", skriver de. Sådan er Vinrosen, og det er selvfølgelig helt i
orden.
De informationer, der er, er gode, fordi de så præcist portrætterer forhandleren, og fordi potentielle kunder bliver oplyst klart om spillereglerne.
Forhandlerens nyhedsbreve fra de sidste par år er lagret på hjemmesiden og er yderligere med til at give et godt indtryk af hvem Vinrosen er.
Alt formidles i et klart sprog, og Vinrosens kvaliteter fremgår tydeligt via den dejligt nøgterne fortællestil.
Tjah. Da vi oprindeligt skrev denne anmeldelse, annoncerede Vinrosen et arrangement, der var løbet af stablen tre uger tidligere. Ved vores næste tjek et par uger senere var hjemmesiden opdateret, så siden har stået uopdateret 3-5 uger.
Det er ikke nok til at
vi vil tale om en sjusket hjemmeside, især fordi hjemmesiden i øvrigt er så konsistent, klar
og seriøs.
Den erklærede nedprioritering af den rolle, computeren skal spille for
forhandlerens formidling, gør det også lidt lettere at bære over med denne
mindre utjekkethed.
I og med hjemmesidens helt enkle opbygning er der ikke mange muligheder for at gå galt i byen, så: Ja.
Man køber ved personlig henvendelse. Adresse, telefon-nummer
og email-adresse fremgår.
Forinden har man, som tidligere nævnt, mulighed for via mail at rekvirere en
aktuel prisliste.
Nu foregår det jo i butikken. Og vi kan kun udtrykke stor tilfredshed med hvad vi har oplevet der. Vi kan desuden tilføje, at den ro, dybe faglighed, seriøsitet og professionalisme, som hjemmesiden "udstråler", også til fulde er at finde i forretningen.
Det tog fire arbejdsdage fra vi bestilte den
prisliste, som de skilter med på velkomstsiden, til den ankom.
Hvis man står og har brug for prislisten for at kunne beslutte sine køb, kan den
reaktionstid ikke siges at smøre købeprocessen.
Med den computer er ikke lige os fornemmelse, som hjemmesiden åbenlyst formidler, er det dog ikke overraskende. Vinrosen er til direkte, personlig kontakt.
Maj 2008