BT og Phillipson

Alle vinrelaterede emner kan debateres. Du kan oprette debatter, give udtryk for dine synspunkter og svare på andres indlæg.
Besvar
Brugeravatar
TANGLAD
Geografisk sted: Roskilde

BT og Phillipson

Indlæg af TANGLAD » lør 26/12-15 01:44

Jeg KAN ikke lade være med at komme med surt opstød her. Jeg er så træt af Phillipsonwine på BTs hjemmeside. Deres vine dukker op side om side med andet redaktionelt stof med skamrosende ord om topkvalitet. Jeg væmmes ved det og scroller videre. De prøver at skjule samarbejdet med Phillipson så en gang imellem kan jeg ikke nære mig for at klikke på artiklen (læs: reklamen) for så at se om Phillipson er nævnt. Hvis ikke så googler jeg produktet og bekræftes i at det er Phillipson.

Jeg forstår godt Phillipson i denne henseende. Super reklame. Men jeg væmmes over begge parter. Og så er jeg notorisk Phillipson hader grundet deres 12 stk. priser som burde være 1 stk. priser.

Surt opstød der måtte ud et eller andet sted. Beklager hvis jeg har stødt nogen.

Brugeravatar
TANGLAD
Geografisk sted: Roskilde

Re: BT og Phillipson

Indlæg af TANGLAD » lør 26/12-15 01:45

Glemte lige det link der fik mig til at kaste op: http://www.lidtmere.dk/btshop/mesnil?ut ... m_content=

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: BT og Phillipson

Indlæg af Preben Nielsen » tirs 29/12-15 23:03

TANGLAD skrev:Jeg KAN ikke lade være med at komme med surt opstød her.
Det skal du da endelig ikke lade være med. Længe siden i øvrigt :)

Uden at have ført statistik over det, så forekommer det mig, at P.son er dygtig til at få møvet sig ind på måder, som jeg ikke synes "lugter" så redeligt fra avisredaktionernes side. P.son tager selvfølgelig det han kan få; som du skriver er det let at forstå.

I de to store - Berlingske og Politiken - har der i de perioder, jeg har fulgt med, ALTID været anmeldelser af vine fra P.son. I modsætning til at jeg mener at have set et rotationsprincip beskrevet: Forskellige forhandlere skulle på skift få mulighed for at få deres vine anmeldt. Men P.son lader som den eneste jeg har observeret aldrig til at blive udroteret.
Jeg har læst anmeldelserne i Berlingske i årevis, og jeg mindes ikke, at der har været én gang, hvor benævnte ikke har været med. Jeg ved ikke, om der er en lignende forretningsmæssig forbindelse på Berlingske, som den du lader til at have bemærket på BT's hjemmeside. Men i det mindste kan man da i forbindelse med vinanmeldelser iagttage hvad der foregår, idet forhandleren af de anmeldte vine naturligvis nævnes. Det ser Ikke kønt ud, synes jeg. Redaktionerne burde efter min mening holde fast i et ufravigeligt rotationsprincip. - Men måske man er gået bort fra at rotere? Mindes ikke at have set princippet nævnt nogen tid.
TANGLAD skrev:Og så er jeg notorisk Phillipson hader grundet deres 12 stk. priser som burde være 1 stk. priser.
Som du ved er jeg 100% enig. Jeg glæder mig over, at der stadig er nogen, der ikke er hoppet på den vogn. Det er heldigvis stadig muligt at få en masse god vin hos andre forhandlere, som det er muligt at sympatisere med :D

/Preben

Besvar