Omkostningen på flasken eller på fragten

Har du har noget på hjerte, som du ikke synes hører til under de andre fora? Så skriv dit indlæg her.
Besvar
Henrik
Geografisk sted:Barbaresco
Omkostningen på flasken eller på fragten

Indlæg af Henrik » fre 06/06-08 20:38

"Vi køber mere og mere vin via internettet. En ting, der spiller en vis rolle, er den pris vi må betale oveni for forsendelse.
Et eksempel: En forhandler, som vi egentlig gerne ville handle mere med, tager 170 kr. for at sende 6 flasker. Det er næsten 30 kr. oveni pr. flaske. Det gør ondt.

Atomwine har særdeles humane fragtpriser (fx 55 kr. for 12 flasker). Det indskyder ikke et hæmmende skal-skal-ikke filter mellem lysten til at købe og bestillingen, hvilket udover at være i vores interesse jo også er i forhandlerens."

Efter at have brugt en del tid på at indhente fragtpriser står det mig klart, at det er blevet dyrt at sende vin i Danmark. Det er blevet dyrt spørgsmålet er om kunderne er klar til at betale hvad det reelt koster at sende en flaske vin. selv er det min opfattelse at hvis de sande frsgtomkostninger kom frem ville megen en god flaske vin kunne købes bedre i etr supermarked. Jeg tror at mange holder fragtomkostningen nede og i stedet lægger udgiften over på flasken.

Facit bliver det samme - men man har ikke givet 170 kr. i transport!

Oenophile
Geografisk sted:Århus, Denmark
Kontakt:

Re: Omkostningen på flasken eller på fragten

Indlæg af Oenophile » ons 02/07-08 16:49

Henrik skrev:"..." Atomwine har særdeles humane fragtpriser (fx 55 kr. for 12 flasker)."..."
Atom-Vine vil jeg noke mene er et eks. på afsluttende kommentar, men;
Henrik skrev: "..." Jeg tror at mange holder fragtomkostningen nede og i stedet lægger udgiften over på flasken. "..."
Jeg tror ikke at dette er gældende for de flestes vinforhandleres vedkommende. I langt de fleste af tilfældene har vinhandlerne et "minimums-kvantum", man skal købe (antal af flasker), for at for vinene sendt "Ab-Franko" uden mer-omkostninger. Jeg sælger selv vine, og sender både 2-3 , 6 flasker ad gangen og har ikke haft nogle problemer eller indvendinger fra vores kunder fordi vi lægger "porto'en" ovenpå på den endelige regning. Kommer kunden op over 24+ flasker sender vi fragtfrit. Og vi beregner ikke evt. fragtomkostninger mhp videresendelse til evt. kunder her i Danmark, når vi udregner vores priser. Og ud fra hvad jeg har set og de andre forhandlere jeg taler med til (næsten) daglig, er det heller ikke mit indtryk at de (andre vinhandlere) gør det ... ><

Med venlig hilsen,

PK

Henrik
Geografisk sted:Barbaresco

Indlæg af Henrik » lør 05/07-08 09:50

Hej PK!

Al ære respekt og for forhandlere der har nogle gode leveringsaftaler med fragtfolket. Blot kan jeg se at 6 flasker sendt med postdanmark hurtig koster 90 DKK og en bilpakke leveret med danske fragtmænd til en privatperson får tillagt en et gebyr på 62 DKK oven i fragtprisen og 12 flasker kommer hurtigt over de 100 kr. da.

Men mon ikke vi er mere enige end som så. Hvis der bliver sendt uden fragtgebyr ved eksempelvis større bestillinger (i dit tilfælde op over 24+), så vil dine fragtomkostninger alt andet lige afspejle en mindre avance på dine vine end hvis jeg kom og hentede dem selv.

Michael Bo Munck
Geografisk sted:virum

fragt udgifter på vin

Indlæg af Michael Bo Munck » man 11/05-09 12:29

Hej alle jeg forhandler selv vin og sender ud til mine kunder til den pris jeg selv gir for det. via pak & send i Lyngby. man skal huske på at Post Danmark og andre ikke vil sende vin ud i alm. kasser men i specielle kasser med ekstra tyk sider og bund. For at de kan klare de bånd der fordeller dem hos det pågældene fragtfirma. Disse kasser koster ca 35 til 50 kr. pr stk. jeg er meget lydhør for hvis der var nogen der kendte et firma der ville levere vin ud til privat kunder uden disse kasser. Og hvor man med sikkerhed viste at flaskerne ikke ville går istykker.
mvh. Michael :)

Besvar