Brunello-skandale i Italien?

Har du har noget på hjerte, som du ikke synes hører til under de andre fora? Så skriv dit indlæg her.
Besvar
Mogens
Geografisk sted:Sønderjylland
Brunello-skandale i Italien?

Indlæg af Mogens » fre 04/04-08 21:39

Dette lyder bestemt ikke behageligt. :( En historie, som nødvendigvis må følges til døren.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11085969.html

mvh
Mogens

Brugeravatar
Morten Sørensen
Geografisk sted:Aalborg

Indlæg af Morten Sørensen » lør 05/04-08 11:16

En rigtig "træls" historie hvis der er noget om den, Det viser bare hvad der kan ske, når penge og grådighed tager overhånd og man tror der ligger en "nem" gevinst lige om hjørnet. Hvis det er rigtigt, at nogle af de største Brunello huse har svindlet med 2003 (og hvad med andre årgange?) så er vi godt og grundigt til grin.

Prøv iørvigt at se den latterlige afstemning TV2 har i dette link. "Hvilken vin kan du bedst lide ?" og så nævnes en lang række lande, Frankrig, Italien, Spanien osv. Sådan en grov/generaliserende måde kan man da ikke seriøst stille et spørgsmål på. Det siger alt om det "niveau" nogle mennesker (og visse dele af pressen) behandler vin på :tommelned:

Hvis de ville behandle emnet seriøst kunne de i stedet spørge "fra hvilket land køber du oftest vin", men det er jo et andet spørgsmål.

Oenophile
Geografisk sted:Århus, Denmark
Kontakt:

Indlæg af Oenophile » lør 05/04-08 17:05

- bekræfter til dels min tesé om, "at der er nogle typer af vine, som man bare ikke kan købe for billige penge ...."

Udover det, så tror jeg lige, at man skal se tiden an, medierne har oftest en "mani" med at "blæse" ting ud af proportioner, undrer mig bare over, at det først er nu, at man laver en artikel om det, da visse vin huse har været "under lup" i de seneste 6 mdr., for andre huses vedkommende det sidste år ... ><

Mvh,

PK

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » lør 05/04-08 18:00

Ved du hvilke huse der har være under lup?

Mht. pressens blæsen historien op, så forekommer det mig i dette tilfælde, at der er en historie, der skal skrives: Ifølge Berlingske i dag har en undersøgelsesdommer i Siena i torsdags beordret beslaglæggelse af hele 2003 årgangen fra Castello Banfi, og myndighederne lagde ifølge artiklen også hånd på vine fra Argiano, Frescobaldi og Antinori!

Mht. din tese om at der er nogle typer vine, som man ikke kan købe for billige penge, så må man jo - HVIS der skulle vise sig at være noget at udsætte på de nævnte huse - sige, at det at betale dyrt for sin vin ikke er en garanti for ægtheden :-k

Men lad os nu se; de skal jo først nu til at undersøge det. (Jeg mener dog at have læst noget om at Frescobaldi har forfalsket, men husker det ikke præcist.)

/Preben

Besvar