Forumets fremtid? Evt. navneændring?

Har du har noget på hjerte, som du ikke synes hører til under de andre fora? Så skriv dit indlæg her.
Besvar

Skal Vinsidernes debatforum skifte navn?

Navnet "Vinskriveri" er bedre end "Vinsidernes debatforum"
0
Ingen stemmer
Jeg har en bedre ide til navn (uddybes i indlæg)
0
Ingen stemmer
Forumet skal beholde navnet "Vinsidernes debatforum"
0
Ingen stemmer
Det gør ingen forskel, hvad forumet hedder
3
100%

Afgivne stemmer: 3

Brugeravatar
Admin
Administrator
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:
Forumets fremtid? Evt. navneændring?

Indlæg af Admin » søn 05/04-15 13:06

Jeg har som annonceret opgraderet forumet, så det nu virker igen (efter nogle måneder, hvor det gamle forum grundet ny serverteknik ikke virkede).

Det er synd at sige, at forumet de sidste par år har været et sted præget af stor aktivitet. Det var, da jeg i sin tid oprettede forumet, mit ønske at stille en platform til rådighed, hvor man kunne debattere, spørge og videregive sine tips. Det var da også ganske aktivt i en periode, men det må siges at være stilnet af.

Jeg vil godt høre jer - forumets medlemmer - om I har ideer til, hvad der kunne være med til for at få gang i forumet igen. Eller om I har meninger om, hvorfor der ikke er mere liv i det?

Afstemningen ovenfor, om det kunne være en ide at ændre forumets navn, udspringer af, at jeg tænker, at navnet Vinsidernes debatforum i mindre grad, end jeg havde forestillet mig da jeg oprettede forumet, er betegnende for det, som forumet er blevet brugt til i lige så høj grad som debat: At stille spørgsmål og videregive tips. Og spørgsmål eller tips lægger ikke nødvendigvis op til meningsudveksling. Så måske et andet navn kunne signalere større åbenhed over for andre former for brug end debat og dermed måske friste nogen til at ytre sig?

Hvad synes du om det hele?

/Admin
Preben

LarsA

Re: Forumets fremtid? Evt. navneændring?

Indlæg af LarsA » tirs 17/11-15 16:47

Hej Preben

Meget af den samme tendens ses på andre fora. Tror det har noget at gøre med, at Facebook er blev den primære platform for både formidling og debat. Man vil jo gerne drøfte tingene dér, hvor de er i stedet for at skulle ud af sitet og over på noget andet (hvor man tit har glemt password osv.) Derfor vil mit forslag faktisk også være en platform, hvor vinsiderne kobles med muligheden for kommentarer - netop dér hvor anmeldelserne er (det er jo nok primært det, som folk går efter).

Brugeravatar
Admin
Administrator
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:

Re: Forumets fremtid? Evt. navneændring?

Indlæg af Admin » lør 05/12-15 17:32

Hej Lars

Tak for din respons - beklager det sene svar.

Jeg har naturligvis også tænk på det du skriver i forbindelse med Facebook. Da jeg for nogle år siden renoverede Vinsiderne, var det også inde i mine overvejelser at tilføje kommentarmulighed nogle steder, herunder - som du foreslår - i forbindelse med anmeldelser. To ting gjorde, at det ikke blev til noget:
1) (Den mest tungtvejende grund) Jeg ville skulle have en stor mængde hjælp til at implementere det rent teknisk, og på tidspunktet for renoveringen havde jeg erfaret hvor meget arbejde der ligger i den slags, og hvor lang tid det tager, når jeg får hjælp af andre gode hobbyfolk, der hjælper når de har tid. Det ville have forsinket renoveringen væsentligt at skulle lave den funktionalitet.
2) Jeg har aldrig været helt overbevist om, at det ville være en fordel med kommentarmuligheden. Det der står på Vinsiderne er Helles og mine meninger. Og det har jeg det sådan set fint med.

Noget andet er, at debatforumet var tænkt som et mere åbent forum, der ikke skulle styres af, hvad jeg tilfældigvis har skrevet i forvejen, men hvor ethvert medlem kunne lancere nye diskussioner og ytre sig om noget, uden at det skulle tage udgangspunkt i noget, jeg havde skrevet. Grundlæggende synes jeg stadig godt om den ide - men det er jeg muligvis ret alene om :-s

Man skal aldrig sige aldrig, så jeg noterer mig din ide om det med kommentarmuligheden. Aktuelt har jeg dog ikke resurser til at gøre noget ved det. Vi må se, når jeg en gang forlader arbejdsmarkedet... :)

/Preben

Besvar