Vinkøleskab ryster

Hvis du vil vide mere, så spørg. Måske en eller flere af brugerne har den viden eller de erfaringer, du efterspørger.
Alle spørgsmål til andre brugere kan stilles her.
Besvar
Bigf00ta
Geografisk sted:Herning
Vinkøleskab ryster

Indlæg af Bigf00ta » fre 01/08-14 22:41

Hej alle,

Lige hjemvendt fra Frankrig med bilen fyldt med gode ting. Købt et vinskab, Vinskab Amphora VK 120 Singlezone til 100 flasker, og fået det startet op. Det står i kælderen, og er på vej ned til 12 grader.

Temperatur
Men jeg opdager så, at når den når 12 grader, så kører den ned til 11, og efterfølgende op til 13 før den starter igen. Jeg ved godt at 2 grader ikke betyder noget, når jeg læser om folks rum med 10 graders forskel hen over et år, men var det ikke bedst at den bare holdte det på de 12?

Rystelser
Så er penipengryn her igen... altså kompressoren kan man godt høre, og mærker man på flaskerne og skabet, så står det meget stille. Men hvis man mærker godt efter, kan man faktisk godt mærke vibrationerne fra kompressoren. Dooh tænker jeg så, og forbander dem som er ingeniør på sådan noget. Hvorfor laver de ikke 2 enheder - men mit spørgsmål er : Bør man i tilfælde af vinskab, købe noget stof og lægge under flaskerne, så de ligger næsten helt roligt. Nummer 1 vil jo være på en betonhylde i en kælder, men det har jeg desværre ikke.

Luftfugtighed
Har i en nem måde at måle det på? kan se på endevæggen der er "svedperler", så det ser ud til at fungere meget godt.

Tak for jeres svar.

Besvar