Barolo vine på tilbud i Føtex.

Giv dine tips til hvad der er godt at hælde i glasset. Både tips til gode hverdagsvine, luksusvine og alt derimellem er velkomne. Du kan også videregive andre vinrelaterede tips og advarsler her.
Mads
Geografisk sted: Dragør

Barolo vine på tilbud i Føtex.

Indlæg af Mads » man 31/01-11 10:38

Hej derude.

Føtex har 5 Baroloer på tilbud til 129kr. (spar 246!) Der er tale om følgende; Boasso Cabutti, Bruna Garmaldi, Montanello, Germano Ettore samt Marisa Fenocchio aller fra 2005
Er der nogen der kender noget til disse vine eller evt. har smagt dem, og kan komme med en anbefaling eller det modsatte.

Mvh. Mads

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » man 31/01-11 11:02

Hej Mads

Hvor har du set det tilbud? Jeg kan ikke få øje på det i ugens tilbudsavis http://viewer.zmags.com/publication/2a5 ... 2a58b1ed/1

Jeg kender kun lidt til Ettore Germano som er en seriøs og anset producent. Hans almindelige Barolo 2005 får 2 glas i Gambero Rosso. Vinen koster (hvis det er den samme) hos viniropa.dk 265 kr og kostede sidste sommer 27 € på ejendommen, så 129 kr. må isoleret set siges at være meget favorabelt.

Årgang 2005 har ikke et kæmpe ry, men jeg har ikke selv erfaringer nok med den til at have nogen mening om hvor meget man skal lægge i det.

/Preben

Mads

Indlæg af Mads » man 31/01-11 11:18

Hej Preben.

Tak for det hurtige svar. Jeg var i Føtex (Dragør) i går hvor jeg så dem. Her til formiddag kom der en tilbudsavis hvor tilbudet står på forsiden.

Mads

Indlæg af Mads » man 31/01-11 11:27

Preben se dette link. Det er Føtex Food.

http://viewer.zmags.com/publication/0bf ... 0bff8969/1

Brugeravatar
Preben Nielsen
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » man 31/01-11 13:27

Jeg har lige slået de andre producenter op i Gambero'en, og her får Bruna Grimaldi pæn omtale og gode vurderinger, men netop den tilbudte Barolo er ikke vurderet (jeg har 2010-udgaven, måske den er vurderet i 2011-udgaven). Hvad der sikkert er en enkeltmarksvin får to farvede glas (dvs. på grænsen til de 3 glas), så han har åbenbart kunne lave god Barolo i 2005.
De andre producenter nævnes ikke, jo som nævnt sidst Germano.

På den baggrund kunne jeg da godt selv finde på at springe på Germano og Grimaldi.

/Preben

Brugeravatar
Preben Nielsen
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » man 31/01-11 16:51

Jeg fik lige Helle til at købe de nævnte vine på vejen hjem fra jobbet, så jeg kan nu konstatere, at Grimaldi'en faktisk er den, som har fået to farvede glas i Gambero. Den hedder Vigna Regnola Badarina.

Iøvrigt står normalprisen for vinene til 375 kr. Det er jo interessant, når Viniropa som nævnt kan sælge Germano'en til 265... :-k

/Preben

Mads

Indlæg af Mads » man 31/01-11 18:49

Ja den med før priser, tror jeg vi begger har en mening om!!

Jeg købte også nogle flasker. De havde dog ikke Grimaldi`en, men tog 3 flasker af Germano´en, 1 Motanelle og 1 Marisa Fenocchio. Jeg kende ikke så meget til Barolo, men dette kunne jo være startskuddet til at komme lidt videre. Håber de smager!

Mvh. Mads

Brugeravatar
Preben Nielsen
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » man 31/01-11 23:26

Mads skrev:Jeg købte også nogle flasker. De havde dog ikke Grimaldi`en, men tog 3 flasker af Germano´en, 1 Motanelle og 1 Marisa Fenocchio. Jeg kende ikke så meget til Barolo, men dette kunne jo være startskuddet til at komme lidt videre. Håber de smager!
Lad os høre om de gør, når du når dertil.

Måske der er andre der kender vinene? Tilbudet varer jo ugen ud.

Jeg fik vist aldrig sagt tak for tippet - hermed gjort :) Og så erfarede jeg, at Føtex Food kører deres egne kampagner, hvilket jeg ikke var opmærksom på.

/Preben

Brugeravatar
Preben Nielsen
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » lør 26/02-11 16:49

Jeg faldt over Marisa Fenocchio'en i en oprydningskasse til 99,50 og lod mig friste. Og jeg har nu smagt den. Første dag næse med tjære, tranebær og - noget besynderligt - råt kød og våd klud. Meget bedre smag. Forekom venlig og leight-weight. Men 2. dag havde den "taget på" og rev også godt i gummerne, og duften var blevet normal.

Til prisen kan jeg ikke klage, men den lokker ikke til køb af flere uanset pris.

/Preben

Rasmus
Geografisk sted: Søborg

Indlæg af Rasmus » tors 17/03-11 09:30

Føtex har i denne uge den helt nye årgang 2007 af en Barolo fra en producent Porro til 2 for 399 kr. Er den værd at hoppe på.

De har også en langhe Nebbiolo fra Bersano en producent jeg primært kender fordi Københavns lufthavn af og til har deres barolo og barbaresco på tilbud. Jeg har aldrig smagt dem, men er de værd at gå efter?

De har i øvrigt også de to San Felice Vine Poggio Rosso og Vigarello til 99 kr. Poggio Rossoen kender jeg fra tidligere årgange, men Vigarello er den noget ved?

Brugeravatar
Preben Nielsen
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » fre 18/03-11 17:33

Rasmus skrev:...men Vigarello er den noget ved?
Hvis du søger på "vigorello" (med o og ikke a) på http://vinsiderne.dk kan du læse min mening om den.

/Preben

JR

Indlæg af JR » man 19/03-12 14:19

Hej

Jeg har fulgt lidt med på sidelinien de sidste måneder for at suge tips og viden til mig. Gomez skrev i en anden tråd, at han er ny i vinens verden, og hans historie svarer nogenlunde til min: Jeg har drukket vin i mange år, men den dybere interesse for drikken, er ret ny.

Når jeg skriver i denne tråd, så er det med et lille tip om at Føtex Food i denne uge har 2005 Ettore Germano'en på tilbud igen til 129 kr. Det havde de også i januar, hvor jeg samlede tre flasker op, og jeg benytter mig nok af tilbuddet igen. Jeg har endnu ikke smagt vinen, men det er planen at gøre det på fredag.

Angående før- og efterpriser, som også er berørt i tråden her, så er det helt klar ikke noget, man som forbruger skal lade sig forblænde af, men lige præcis denne vin har Føtex Food faktisk haft på hylderne til de nævnte 375 kr. I hvert fald var det prisen i min lokale Føtex så sent som i sidste uge.

amarone
Geografisk sted: Århus

Indlæg af amarone » tirs 20/03-12 20:43

Jeg sprang over sidst, men kan bestemt føle mig vældig fristet til at købe/smage barolo - fra en af store producenter :skaal:
Prisen er jo altså indbydende.
Prøvede i øvrigt lige at finde Føtex Food`s tilbudsavis på nettet.
Den kunne jeg da ikke lige finde mere - øv :)
Men tak for tippet.

Brugeravatar
Preben Nielsen
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » tirs 20/03-12 20:51

amarone skrev:Prøvede i øvrigt lige at finde Føtex Food`s tilbudsavis på nettet.
Den kunne jeg da ikke lige finde mere - øv :)
http://viewer.zmags.com/publication/d4a ... d4add879/1

/Preben

amarone
Geografisk sted: Århus

Indlæg af amarone » ons 21/03-12 16:32

Tak skal du have, Preben :)

Besvar