Hubert Lamy, Theis Vine, Januar udsalg

Giv dine tips til hvad der er godt at hælde i glasset. Både tips til gode hverdagsvine, luksusvine og alt derimellem er velkomne. Du kan også videregive andre vinrelaterede tips og advarsler her.
Besvar
boor
Geografisk sted: Østerbro

Hubert Lamy, Theis Vine, Januar udsalg

Indlæg af boor » man 31/01-11 10:10

Her er lige et tip på falderebet, da der er tale om januar udsalg som slutter idag.

Jeg har tidligere efterlyst god hvid Bourgogne til ca. 200 kr. og det er lige hvad jeg fandt i Weekenden hos Theis Vine

Producenten er Hubert Lamy og den smagte vin var Saint-Aubin 1. Cru, Les Frionnes 2008. Rigtig god. Stadig ung og noget primær, men balancen er perfekt og potentialet er stort. Lige nu mest frugt og lidt honning og nødder, samt et lille præg af krydderi fra fadet, og så en smuk citrustone der virkeligt binder vinen sammen. Stor drikkeglæde og friskhed fra første slurk. For mig bliver det ikke meget bedre når vi taler om hvidvin. Jeg har smagt samme vin i 2005 udgaven, hvor frugten er mere afdæmpet og vinen lidt mere kompleks, men den smager fremragende både ung og med lidt alder.

I dag koster den 189,- nedsat fra 349,-. Der er også en række andre Lamy vine til stærkt nedsatte priser. http://www.theis-vine.dk/vinproducenter ... y-4608.asp

mvh
Bo

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: Hubert Lamy, Theis Vine, Januar udsalg

Indlæg af Preben Nielsen » man 31/01-11 15:59

boor skrev:Der er også en række andre Lamy vine til stærkt nedsatte priser. http://www.theis-vine.dk/vinproducenter ... y-4608.asp
Tak for tippet, som ser rigtig godt ud. Har du smagt andre fra listen? Der er et par stykker mere nedsat tilsvarende og i samme prislag.

/Preben

boor

Indlæg af boor » man 31/01-11 16:15

Nej ikke endnu, jeg har købt nogle af de andre, men ikke smagt endnu..... men jeg kan ikke tro andet end at de ligger sig kvalitets og stilmæssigt op af hinanden, selvom førpriserne er meget forskellige (hvilket nok siger en del om avancen)

Jeg har som nævnt tidligere smagt Les Frionnes 2005 og den var også fremragende, ligeledes var hans Puligny-Montrachet, Les Tremblots 2005 også fremragende da jeg smagte den.

Jeg kender også producenten Fontaine Gagnard, hvor der er en del Chassagne-Montrachet på tilbud, og det jeg har smagt af det har også været godt..... men Lamy er bedre synes jeg. besidder mere friskhed... og så er de lidt billigere.

mvh
Bo

Brugeravatar
Preben Nielsen
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » man 31/01-11 16:22

Jeg skal da smage Les Frionnes med de ord, du giver den med på vejen.
Det er sjældent jeg handler hos Theis, så jeg kender ikke deres prispolitik. Men er det dit indtryk - for nu fx at blive ved dine hvidvine - at vinene er deres tilbudspris værd eller er de mere værd? Jeg kan næsten læse ud af dit sidste indlæg, at du synes normalpriserne er for høje. Er det generelt? Eller gælder det blot nogle "standard-tilbudsvine" ligesom vi kender det fra visse supermarkeder?

/Preben

boor

Indlæg af boor » man 31/01-11 20:40

Theis er dyre og er tit 25-30 pct. dyrere på vine som andre butikker også forhandler

NV Champagnen fra Billecart-Salmon steg fra 299,- til 399,- da de begyndte at forhandle den.

Newton, Chardonnay unfiltered har jeg købt hos Irma til 275,-. Den koster 399,- hos Theis.

Sardus Pater, kanai (Sardinien) Koster 149,.- hos Theis, den har jeg købt til 89 kr. hos Vin og musik.

og sådan kan man sikkert blive ved! Problemet er bare at de har nogle vine der virkeligt rammer min smag..... så jeg køber mest på tilbud :)

Med hensyn til Les Frionnes og hvad den er værd, så vil jeg sige den sådan at jeg nok ikke ville være blevet skuffet hvis jeg havde givet 349,-. Bourgogne er jo dyrt og der er 349,- jo stadig i den "relativt" lave ende af pris spektret...... men sammenlignet med prisen på 26,5 euro som den fås for på denne franske hjemmeside http://www.1855.com/vin/10183585/fr/hub ... nnes-2008/ virker 349,- jo lidt i overkanten

boor

Indlæg af boor » ons 02/02-11 09:39

kan se at tilbuddet stadig gælder, selvom Januar-udsalget er ophørt

http://www.theis-vine.dk/vinproducenter ... y-4608.asp

Brugeravatar
Preben Nielsen
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » søn 13/05-12 10:18

Jeg har nu smagt Les Frionnes 2005. Og jeg er enig med dig i at det er et rigtig flot glas. Syren er dog aktuelt lige i overkanten, synes jeg, selv om jeg udpræget er til høj syre i hvidvin.

/Preben

boor

Indlæg af boor » man 14/05-12 15:57

Jeg er glad for at tippet faldte i din smag :-)

Frionnes 07 er i øvrigt på Flytteudsalg på websiden til 160,-:
http://www.theis-vine.dk/vine/hvidvin/f ... s-5936.asp

Ps: Var det ikke 08 du drak?

mvh
Bo

Brugeravatar
Preben Nielsen
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » man 14/05-12 16:44

boor skrev:Var det ikke 08 du drak?
Jo.
boor skrev:Frionnes 07 er i øvrigt på Flytteudsalg på websiden til 160,-
Lyder godt. Jeg forestiller mig at den må være stilmæssigt lidt federe og mindre syrepræget end den slanke 2008. Har du smagt den?

/Preben

boor

Indlæg af boor » tirs 15/05-12 09:08

Nej, desværre....

Besvar