Argianos "Brunello" 2003 for 100kr

Giv dine tips til hvad der er godt at hælde i glasset. Både tips til gode hverdagsvine, luksusvine og alt derimellem er velkomne. Du kan også videregive andre vinrelaterede tips og advarsler her.
Besvar
Hans Henrik Sorgenfrey
Geografisk sted:Sydsjælland
Argianos "Brunello" 2003 for 100kr

Indlæg af Hans Henrik Sorgenfrey » tors 15/10-09 15:44

Under navnet "Duemilatre di Argiano" sælger Philipson denne nedklasificerede Brunello 2003 for 99.75 ved køb af 12 flasker. Argiano nedklassificerede vinen under den såkaldte "Brunello skandale", da man ikke kunne vente på de italienske myndigheders frifindelse. Den er sidenhen kommet.
Der er tale om et vældigt godt køb efter min mening - til en tredjedel af den normale pris. Trods navnet er der tale om en ægte Brunello i samme fine kvalitet som andre af Argianos vine. Min kone og jeg har drukket en flaske, og det samme har min bror, og vi var alle enige om, at det er en rigtig Brunello "med stor smagsdybde", for nu at citere Vinsidernes anmeldelse af en tidligere årgang. Som altid er der den hage ved køb hos Philipson, at man er nødt til at aftage 12 flasker for at nyde godt af rabatten, men man får tilgengæld også 12 istedet for de 4, man normalt ville have fået for sine 1200 kroner.

Hans Henrik

Rasmus
Geografisk sted:Søborg

Indlæg af Rasmus » søn 29/11-09 15:57

Jeg har også købt en kasse. Smagte en i går, og den er så afgjort pengene værd. Har en rigtig lækker og blød duft - og smagen er fyldig og kompleks og lang. Dog vil jeg nok anbefale at man giver den en god omgang ilt inden man drikker eller at man lader den ligge lidt inden den drikkes. Duften er pt. klart bedre en smagen, der virker en anelse tillukket. Men det skal ikke ændre ved, at det er en god vin.
Nu har jeg gemt en halv flaske fra i går, så det bliver spændende hvordan den er her til aften.

Besvar