Reinhold Haart

Giv dine tips til hvad der er godt at hælde i glasset. Både tips til gode hverdagsvine, luksusvine og alt derimellem er velkomne. Du kan også videregive andre vinrelaterede tips og advarsler her.
Besvar
Lars
Geografisk sted:Århus
Reinhold Haart

Indlæg af Lars » fre 18/01-08 23:21

Under et besøg på restaurant Auberge på Østerbro, var jeg så heldig at få serveret et glas af en fantastisk lækker Piesporter 'Goldtröpfchen' Spätlese af årgang 2004, som med et trylleslag forandrede mit syn på vin fra Piesport-området, som jeg ellers altid har forbundet med den nederste plads på Nettos hvidvinshylde og en billig genvej til afskyelige branderter i den tidlige ungdom :)
En formidabel friskhed, kombineret med en perfekt balance mellem sødme og syre - ikke noget med at kamme over i den velkendte vammelsødme, som Piesporter normalt står for. Næ nej, dette er ægte nektar og skal prøves af enhver med hang til det tyske.
Har set den på www.rieslingvin.dk til 130,- , men den kan også erhverves i Løgismoses webshop (til forhøjet pris, vel at mærke;))

Lars

Indlæg af Lars » ons 12/03-08 22:23

Kan det virkelig være rigtigt, at der ikke er andre der har smagt vinene fra denne skønne producent? Nu er der sådan cirka 400, der har læst ovenstående indlæg, og uden et muk til følge...? Kom med lidt respons, jeg vil gerne bekræftes i min kærlighed til det herlige tyske sukkersprøjt! ;)

Søren Kamp
Geografisk sted:Roskilde

Indlæg af Søren Kamp » ons 12/03-08 23:04

Hej Lars,
Jeg må med skam erkende at jeg aldrig har drukket en piesporter. Jeg forbinder det stadig med det stads der står neders på vinhylden i Netto til kr. 30 !
Kald mig blot ignorant ;)

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:

Re: Reinhold Haart

Indlæg af Preben Nielsen » lør 15/03-08 13:21

Hej Lars

Tak for tippet. Også jeg har en refleks fra gamle dage siddende i forhold til Piesporter. Så jeg har ikke smagt en Piesport i årtier. Netop derfor er det jo vigtigt, at høre om en anden type oplevelse.

I og med at det ikke er en trocken, hvad vil du så foreslå den brugt til? Jeg synes det er svært at finde anvendelse for de tyske vine med en sødmegrad der ligger mellem trocken og så de decideret søde dessertvine.

/Preben

Lars

Indlæg af Lars » ons 10/12-08 03:18

Hej Preben. Faldt lige over denne tråd igen - Jeg mener, at jeg fik den serveret til en vidunderlig, skindstegt sandart. Det spillede, så vidt jeg husker, aldeles glimrende! Men igen, til Piesporter-skeptikerne...Prøv denne vidunderlige saft, og bered Jer på at konvertere! ;)

Besvar