Tilbud på Poggio Rosso 2003

Giv dine tips til hvad der er godt at hælde i glasset. Både tips til gode hverdagsvine, luksusvine og alt derimellem er velkomne. Du kan også videregive andre vinrelaterede tips og advarsler her.
Besvar
SangioveseLover
Geografisk sted:KBH

Indlæg af SangioveseLover » man 21/09-09 11:42

Føtex kører tilbud på Poggio i 2003årgangen til 99,- i denne uge.
Jeg har set, at nogen skriver der også var nogle få 2001 flasker til samme pris.

boor
Geografisk sted:Østerbro

Indlæg af boor » man 21/09-09 12:03

og Vigorello 2003 kan jeg se.

Nogen der har smagt Poggio Rosso eller Vigorello 03?

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » man 21/09-09 14:47

SangioveseLover, velkommen til forumet.
boor skrev:Nogen der har smagt Poggio Rosso eller Vigorello 03?
Jeg regner med at smage Poggio Rosso i aften.

/Preben

Rasmus
Geografisk sted:Søborg

Indlæg af Rasmus » man 21/09-09 16:16

Poggio Rosso 2003 fik i øvrigt tre glas i Gambero Rosso - og baseret på hvad jeg tidligere har smagt, så lover det da godt, hvis denne skulle være endnu bedre end tidligere. Men Gamberoen er jo selvfølgelig ikke noget sandhedsvidne.

Mon ikek jeg skal et smut forbi Føtex.

Lars
Geografisk sted:Århus

Indlæg af Lars » man 21/09-09 18:47

Good news! Så skal jeg da et smut i Føtex, kan jeg mærke...San Felices vine er åbenbart et varmt emne for tiden - i sidste uge købte jeg Il Grigio 05 i Føtex til 69 kr., og så sent som i dag opdagede jeg Campogiovanni Rosso di Montalcino i Netto, til 69 kr. Er der nogen, der har forsøgt sig med denne? Jeg satsede på, at det var et fornuftigt køb...

/Lars

amarone

Indlæg af amarone » man 21/09-09 20:20

Håber vi måske lige kan få en "foreløbig vurdering" inden længe, Preben, hvis du begiver dig ud i "Poggio`ens glæder" her i aften :D

Er der nogen, der har smagt Vigorello`en i 03`eren?
Sidst jeg smagte Vigorello`en er for nogle år siden. Dengang var den hjembragt fra Italien - til en NOGET højere pris, end vi for tiden får den "smidt i hovedet" til her i DK. Husker den ikke som værende helt på højde med Poggio 2000 & 2001, men der skal jo også noget til.
Men jeg klager skam ellers ikke over de fordelagtige priser :hurra: :drikke:
(Hørte ellers at DK var EU`s dyreste land at være "forbruger i" - der er vist et par undtagelser. Dem må vi så forstå at nyde :skaal:)

Vedr. Campogiovannien: Har den til gode endnu, men jeg husker at Preben har smagt den i en tidligere udgave, som han vist var "ganske fornøjet ved". Du bør kunne finde den via en søgning.

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » man 21/09-09 21:00

Arrhh, jeg er skuffet over Poggio Rosso 03. Det skal lige indledningsvis siges, at den er købt i dag og har bumlet 25 km i bil og er smidt lige på bordet efter hjemkomst, og vinen kan selvfølgelig også lige være kommet hjem fra Italien osv. Men baseret på det jeg har smagt i aften, er det ikke noget jeg vil kaste flere penge efter.

Grundlæggende synes jeg ikke vinen er særlig harmonisk. Der er tilløb til noget balance i korte øjeblikke, men for det meste er mit indtryk at den simpelhen ikke er helt balanceret.
Der er lidt frugt, som forekommer at være af ung observans og som kontrast dertil noget tør, gammel fad-smag, og det hænger ikke så godt sammen.

Duften er rigtig flot med både frugt og flot fad, men smagen er domineret af en fornemmelse af udtørrethed. Der er simpelthen ikke særlig meget frugt, og støvet fadpræg og tanniner stjæler billedet.

De korte øjeblikke, hvor det hele forekommer at samle sig, giver et håb om at den kunne udvikle sig positivt, men jeg kan ikke komme bort fra en grundlæggende oplevelse af manglende balance.

Jeg købte to flasker, og det er hvad det bliver til i denne omgang. Så må vi se hvad den anden flaske siger på et tidspunkt. Men jeg tror ikke rigtig på den. Desværre :(

Det kunne være spændende at høre, hvis andre også lige foretager en lyntest for at se om hylderne skal tømmes...

Jeg købte også en Vigorello, men den venter jeg lige lidt med. Men måske andre smager den?

/Preben

boor
Geografisk sted:Østerbro

Indlæg af boor » tirs 22/09-09 08:32

Lars skrev: og så sent som i dag opdagede jeg Campogiovanni Rosso di Montalcino i Netto, til 69 kr. Er der nogen, der har forsøgt sig med denne? Jeg satsede på, at det var et fornuftigt køb...

/Lars
Jeg smagte den i sidste uge og fandt den rigtig god. Jeg vil sige det er en mellemniveau sangiovese med fokus på ungdommelig frugt og frisk syre, men også krydret med lidt timian, rosmarin, salvie etc. En rigtig god madvin ikke mindst til de lidt tungere pastaretter. Prismæssigt synes jeg at 69,-er rigtig fornuftigt.

amarone

Indlæg af amarone » tirs 22/09-09 16:15

Tak for den hurtige tilbagemelding, Preben.

Selvfølgelig har vinen nok ikke været udsat for ideelle kår, meeeen.... :)
Og så var sommeren i 2003 jo også nærmest historisk varm. Det forlød jo, at vinene blev "stresset" af den megen varme, og der er vist en hel del eksempler på uharmoniske vine fra det år.
Jeg tror, at jeg venter med at springe på Poggio`en & Vigorello`en til de dukker op i årgang 2004.
Derimod skal jeg nu nok have fat i lillebror-Chianti Classico Riserva, Il Grigio i årg. 2005 - i hvert fald hvis jeg støder på den til under 70 kr. :D
:skaal:

Lars

Indlæg af Lars » ons 23/09-09 16:54

Amarone - Føtex v. Congress Centeret i Århus har pt. Il Grigio på bud til 69 kr. Hentede selv fire stk. forleden.

/Lars

amarone

Indlæg af amarone » ons 23/09-09 19:23

SUPER, Lars :hurra:
TAK skal du ha` for det tip.
Jeg angriber :skaal:

Brugeravatar
Morten Sørensen
Geografisk sted:Aalborg

Indlæg af Morten Sørensen » ons 23/09-09 19:47

Smagte Vigorello 2003 her til aften. Ikke nogen "stor oplevelse" og næppe de 100 kr. værd. Pæn duft af solbær, smagen meget, meget tør! Lidt solbær og træ i smagen, men grundlæggende en tør og "lukket" vin, ja faktisk også lidt "tynd" i smagen. Om den har potentiale til at udvikle sig ved jeg ikke, men jeg tvivler.

Besvar