Mini-vinskole i TV med Thomas Ilkjær

Giv dine tips til hvad der er godt at hælde i glasset. Både tips til gode hverdagsvine, luksusvine og alt derimellem er velkomne. Du kan også videregive andre vinrelaterede tips og advarsler her.
Besvar
Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:
Mini-vinskole i TV med Thomas Ilkjær

Indlæg af Preben Nielsen » tirs 09/06-09 16:43

I en af de mest afskyelige TV-udsendelser, jeg kender, Aftenshowet @b@ , havde Thomas Ilkjær (redaktør på bogen Italiensk Vin og daglig ansvarlig på den københavnske afdeling af Vinakademiet) i går vinskole kapitel 1, og der kommer i hvert fald et til.
Selv om det selvfølgelig var ret begynder-agtigt, så fandt jeg hvert sekund interessant som altid, når Thomas siger noget om vin. Nye og lærerige vinkler.
Det handlede om 6 druesorter, som han syntes var et passende udgangspunkt for at finde ud af hvad man kan lide, 3 grønne og 3 blå.
Udover at hans måde at gøre det på var spændende og anderledes, så bliver jeg altid glad, når jeg oplever et meget kyndigt menneske på anti-nørdet manér prøve at få alt det her med vin ned på jorden, hvor det hører hjemme.
Der bliver selvfølgelig klippet en million nuancer, når det skal gå så hurtigt som det skal i sådan en udsendelse, men som sagt fint at overvære alligevel.

Der skulle komme et kapitel 2 på næste torsdag, altså d. d. 18. juni. Her kommer det til at handle om regioner.

/Preben

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » tirs 09/06-09 20:23

Det omtalte første afsnit kan ses her;
http://www.dr.dk/DR1/Aftenshowet/Artikl ... ay=default

/Preben

Besvar