Alain Thienot "Les Caillasses" 2002

Giv dine tips til hvad der er godt at hælde i glasset. Både tips til gode hverdagsvine, luksusvine og alt derimellem er velkomne. Du kan også videregive andre vinrelaterede tips og advarsler her.
Besvar
Lars
Geografisk sted:Århus
Alain Thienot "Les Caillasses" 2002

Indlæg af Lars » tors 27/11-08 23:40

Faldt for nylig over denne Kvickly til 35 kr., og gik ud fra, at jeg skulle have simpel Languedoc. Men den overrumplede mig i den grad. En virkelig karakteristisk, lækker og udviklet smag. Grenache og Syrah i forholdet 80/20.
Mon det er fordi det er et restparti af 2002, at den er så billig? - den er på toppen nu, men jeg skønner, at den nok skal drikkes indenfor et år, før det går ned ad bakke...
Indtil da er der købepligt til alle, der måtte komme forbi denne perle. Den smager af mindst 80-100 kr.

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » ons 10/12-08 21:59

Hej Lars

Tak for tippet, som ser rigtig godt ud.
Jeg prøvede at få fat i vinen i KvicklyXtra (som vist typisk har vinene fra Kvickly + lidt mere) i Hillerød forleden, men de kendte den ikke.
Hvor har du set den?

/Preben

Lars
Geografisk sted:Århus

Indlæg af Lars » tors 11/12-08 03:07

Hej Preben.

Jeg fandt den i min lokale Kvickly i Århus - jeg ved ikke, om det er et restparti, som kun denne Kvickly har taget hjem...? Prisen kunne tyde på, at det er en vin, de skulle af med, før den går over. Som sagt, er den på sin maksimale ydeevne nu, og vil ikke kunne klare ret lang tid i kælderen.
Jeg under dig nu at smage den, især når du nu har brugt tid på at finde den :)

/Lars

Besvar