Moulin-à-Vent til 39 kr.

Giv dine tips til hvad der er godt at hælde i glasset. Både tips til gode hverdagsvine, luksusvine og alt derimellem er velkomne. Du kan også videregive andre vinrelaterede tips og advarsler her.
Besvar
Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:
Moulin-à-Vent til 39 kr.

Indlæg af Preben Nielsen » tors 20/11-08 22:42

Netto sælger i øjeblikket som så ofte før en Beaujolais Villages fra Georges Duboeuf. Jeg har set dem blive solgt i nogle seks-flaske-Duboeuf-pakker med 4 Villages og 2 Moulin-à-Vent.

Det sjove er, at flere Netto'er tilsyneladende har pakket kasserne ud, så de enkelte flasker står på hylderne, og her koster Villages (2007) og Moulin-à-Vent (2006) overraskende det samme: 39 kr.

Hvis man er til Beaujolais, så synes jeg det er interessant. Moulin-à-Vent har ry som den fornemmeste Grand Cru Beaujolais, og jeg har smagt nævnte Duboeuf, og det er rigtig god Beaujolais. Den holder sig fint tilproppet et døgn, hvilket vidner om, at der ikke er tale om en letbenet og letfordampende sag.
Moulin-à-Vent siges at kunne lagre - det skal jeg ikke gøre mig klog på, idet jeg har svært ved at gemme Beaujolais :drikke:

Til den pris er den et lille fund, synes jeg.

/Preben

Brugeravatar
Morten Sørensen
Geografisk sted:Aalborg

Indlæg af Morten Sørensen » fre 21/11-08 22:31

Tak for tippet, Preben! Jeg hører til dem som "vrængede på næsen" af Beaujolais inden i sommer, hvor jeg besøgte det (iøvrigt særdeles) smukke område. Jeg skal lige love for at jeg smagte fremragende vine fra Morgon, Chenas og Fleurie. Og det både 4-5 år gamle vine som var glimrende. Specielt producenten Domaine Champagnon var en stor oplevelse (Hugh Johnson er enig!) :) Til gengæld har det jeg hidtil har smagt af Duboeuf ikke imponeret mig, men det er kun 2-3 vine.

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » fre 21/11-08 22:46

Morten Sørensen skrev:Til gengæld har det jeg hidtil har smagt af Duboeuf ikke imponeret mig...
Heller ikke mig. Faktisk har jeg haft så mange skuffelser, at jeg faktisk troede, at jeg aldrig mere ville købe hans vine. Men med en top cru til 39 kr. gav jeg ham en chance til. Og det er jeg glad for.

Lad mig høre, hvad du synes, hvis du smager den.

/Preben

Brugeravatar
Morten Sørensen
Geografisk sted:Aalborg

Indlæg af Morten Sørensen » lør 22/11-08 22:51

Hej Preben, Jamen.... der var sør'me også "nogen" der havde pakket kasserne ud med Duboeuf tilbudet i min Netto, og til 39 kr. flasken for Moulin-A-Vent 2006. :glorie:

Et super køb, en lækker Beaujolais, kunne nemt koste op imod det dobbelte. Meget frugtig og helt uden de "skarpe kanter" man ofte oplever i omådets vine. Man burde købe 6 flasker og gemme dem til næste sommer (hvis man altså kan!).

amarone
Geografisk sted:Århus

Indlæg af amarone » ons 26/11-08 12:56

Rigtig fint tip :tommelop:
Fandt - efter lidt søgen - en Netto, hvor de havde vinen.
Håber det er en dejlig vin. Lidt for mange af de Beaujoulais`er jeg har smagt har været lidt småkedelige. Glæder mig meget til at smage denne :D =D>

amarone

Indlæg af amarone » lør 03/01-09 20:45

Så fik jeg også prøvet den, Moulin a Vent`en.
Dejligt bekendtskab. Skønt med noget sol & sommer her på den tid af året hvor dagene er aller længst :P
Håber der må blive plantet flere af den slags gode "stald-tips" her på siden i 2009 :tommelop:
Vel et af mine mest positive bekendtskaber med Beaujolais overhovedet - og så til den pris :hurra:

amarone

Indlæg af amarone » søn 04/01-09 10:45

Slog mig lige: Der skal vist stå noget lidt andet - ja faktsik nærmest det stik modsatte - i foregående indslag. Nemlig: ...."Skønt med noget sol & sommer her på den tid af året hvor dagene er aller KORTEST" :)
Så sku det vist være rettet :skaal:

Besvar