San Felice, Chianti Classico Riserva "Il Grigio" (

Alle vinrelaterede emner kan debateres. Du kan oprette debatter, give udtryk for dine synspunkter og svare på andres indlæg.
Besvar
amarone
Geografisk sted:Århus
San Felice, Chianti Classico Riserva "Il Grigio" (

Indlæg af amarone » tors 08/05-08 22:44

Så at Føtex har ovennævnte vin på tilbud til 79,- . Har selv smagt den i flere årgange nu (første gang 1996). Dejlig vin. Det er jeg fuldstændig enig i (ligesom Vinsiderne :D )
Husker at jeg troede, at jeg havde haft 96`eren liggende lidt for længe i kælderen - i betragtning af, at årgangen ikke er "stor" - så jeg regnede ikke rigtig med, at der var noget at komme efter. Men jeg blev "slemt glad" for at smage, hvor godt den faktsik smagte :)
Er der nogen, der har smagt den aktuelle årgang (04)? 2004 skulle jo være en ret så god årgang.
Desværre virker min adgang til winespectator.com ikke for tiden. Er der nogle, der kan se, hva` den evt. har fået af kommentarer/point der i 04-udgaven? I de senere årgange har den vist ligget på 85-86 point, som jeg i øvrigt finder er lidt for fedtet. Den ku` snildt få 90 point, hvis det stod til mig :D

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » fre 09/05-08 16:24

Jeg var selv lige i min lokale Føtex (Helsingør) i dag. Der havde de kun årgang 2003. (Irriterende at de ikke skaffer det hjem, som de reklamerer med.)
Jeg ville blive noget overrasket, hvis ikke 2004 er god.

Jeg kender ikke Winespecator fra andet end hvad jeg ser citeret rundt omkring. Og her har jeg fået en fornemmelse af, at deres vurderinger af Sangiovese-vine ikke stemmer særligt overens med mine vurderinger, fordi de vistnok (eller er det en enkelt smager?) er til federe og mere pumpede vine end jeg er. Så jeg ville aldrig lade mig afskrække af lave vurderinger fra WS, ligesom jeg heller ikke baserer mine køb på høje vurderinger fra samme. Jeg ved, at jeg ikke er ene om denne måde at anskue tingene på.

/Preben

amarone

Indlæg af amarone » fre 09/05-08 16:54

Tak for svar :)

Jeg havde en flaske med hjem fra arbejde i dag - ja, bare 1 enkelt i første omgang. Det kunne jo meget vel tænkes, at det heller ikke er sidste gang, at den ryger på bud :)
I "min" Føtex havde de den i 04-udgaven.
Træls, når der ikke er helt styr på den slags. Jeg ku` dog også se, at henne på hylden, var der nogle eksemplarer i 03-udgaven. Dem gik jeg uden om.

Nå, men godt, hvis der er flere derude, der synes at WS er for hårde ved Il Grigio / Sangiovese-vinene (de ved ikke bedre, de stakler).

:skaal:

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » tors 29/05-08 16:58

Jeg har nu smagt Il Grigio 2004. Virkelig dejlig og efter min mening uden konkurrence til de 79 kr., et tilbud som nok kommer igen.
Har netop anmeldt vinen.

/Preben

amarone

Indlæg af amarone » tors 29/05-08 19:19

- RIGTIG GODT at høre :D
Har endnu ikke smagt det ene eksemplar, som jeg købte.
Men nu tør jeg i hvert fald godt at hive nogle ekstra flasker ned af hylderne, når den kommer på tilbud igen :drikke:

amarone

Indlæg af amarone » tors 11/09-08 20:45

- Har fået en "weekendbrochüre" fra Bilka.
De har nu San Felice Riserva 2004`eren resten af ugen til 69,- - bare for os herinde, der godt kan li` vin fra den producent :skaal:
Den blir` nok ikke ret meget billigere :D
(Der står ikke noget om, at brochüren kun gælder for Århus, så vidt jeg kan se).

PS: Der er jo i øvrigt en vældig fin anmeldelse af vinen her på siden :tommelop:

amarone

Indlæg af amarone » lør 24/10-09 12:37

Forleden var jeg lige et smut i "Super Marco" i Kbh.
Der havde jeg længe tænkt, at jeg sku` forbi :rullende:
Bestemt masser af italiener-inspiration at hente.
Noget er dyrt - noget er til absolut overkommelige priser. Sådan er det jo.
Stor var dog alligevel min overraskelse over at se, hva` de tog for Il Grigio - Chianti Classico riserva`en fra San Felice.
Hold nu fast: 194 kr. pr. flaske.
Tak for kaffe 8-[
Og den almindelige Chianti Classico tog de 149 kr. for (den er jo fornylig set til 2 for 90).
Selvfølgelig siger den slags nok også noget om "masse-importens fortræffeligheder". Meeen, alligevel......

Men vinudvalget fejler bestemt ikke noget og ovenstående eksempel var (forhåbentlig) et af de mere enkeltstående tilfælde af "over-pricing" :-k

De havde f. eks også hvid/rose og rød (Nero d`Avola) fra den - sku` jeg mene - ganske velrenomerede sicilianske producent Regaliali (2 for 120,-). Det vil jeg mene er en noget mere fair pris :)

Besvar