Virkelig god Barbaresco eller Barolo til under 200 kr.

Alle vinrelaterede emner kan debateres. Du kan oprette debatter, give udtryk for dine synspunkter og svare på andres indlæg.
boor
Geografisk sted:Østerbro

Indlæg af boor » tors 30/10-08 09:40

Endnu et sent indspark

Jeg smagte forleden Barolo "La Mora" 2001 fra Terre da vino, som vist nok er et koorparativ. Den var ganske god og havde en flot og klassisk nebiolo duft.

Årgang 2004 er pt. på tilbud i Erik Sørensen vin til 149,-(normal pris 199,-). Jeg har ikke smagt 2004'eren, men det skulle jo være årgang hvor det er svært at lave dårlig vin, så mon ikke den er god her også.

Jeg synes i hvert fald at den er et godt bud på en solid barolo til under 200,-kr.

/Bo

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » tors 30/10-08 14:50

Hej Bo

Tak for din anbefaling.
boor skrev:Endnu et sent indspark
Fint at du holder lidt liv i tråden, for blot fordi den er gammel kan den jo stadig være aktuel. Og det er den da, skulle jeg mene. Så skriv endelig, hvis I kommer forbi nye gode ting.

Din påmindelse på tråden, får mig til at komme med endnu en anbefaling: Barolo, Vigna Cerrati, Cascina Cucco, 2004, 165 kr. hos Carlo Merolli. Rigtig, rigtig god, om end endnu ved at "finde sine ben", så jeg smager tidligst på næste flaske om et år.
Jeg gad nok se den Barolo, der kan konkurrere med den til den pris. Det skulle da lige være den anden enkeltmarks Barolo fra samme producent, Vigna Cucco, 2004, som Carlo også sælger til 165 kr. Den har jeg dog endnu ikke smagt, men jeg var, som det fremgår af mit første indlæg i tråden, rigtig glad for 2001, så jeg har vovet at købe 6 flasker af den også.

/Preben

boor

Indlæg af boor » tirs 04/11-08 11:08

Jeg lod mig friste af dit tip Preben og har lige købt en kasse Barolo, Vigna Cerrati, Cascina Cucco, 2004.

Vil du sige at det er barnemord at åbne en nu for at prøve den?

Det var i øvrigt en god oplevelse at købe igennem Carlo Merolli. Det tog mig godt nok lidt tid finde ud af proceduren på nettet, men levering var hurtig og tilmed om aftenen på min privat adresse, og så blev vinen oven i købet leveret inden jeg nåede at overføre penge... Det ser man ikke mange andre steder :tommelop:

Brugeravatar
Preben Nielsen
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » tirs 04/11-08 13:25

boor skrev:Vil du sige at det er barnemord at åbne en nu for at prøve den?
Nej, det synes jeg ikke. Men jeg kan også godt lide vine til den unge side, og jeg kan sagtens finde stor nydelse i en vin, der er "på vej", især da denne - og de andre enkeltmarksvine jeg har smagt fra Cascina Cucco - byder på den type basale drikkeglæde, der tvinger mine mundvige op mod ørerne.

Jeg har skrevet mere detaljeret om min oplevelse i min anmeldelse fra september på http://vinsiderne.dk/vin/vurderinger/ne ... ati_04.htm

Lad mig høre, hvad du synes, når du smager den før eller senere.

/Preben

boor

Indlæg af boor » man 24/11-08 11:03

Preben Nielsen skrev:
Lad mig høre, hvad du synes, når du smager den før eller senere.

/Preben
Så er Cascina Cucco, Ceratti 2004 smagt, og jeg vil give dig ret i at man for noget for pengene her. Jeg var i hvert fald ovenud tilfreds. Jeg gav den en time på karaffel og herefter åbnede den sig ganske godt op i duft og smag. Jeg var faktisk imponeret over at den havde så relativ dyb og kompleks duft allerede nu ... det lover godt for de resterende 5 flasker :skaal:

Dejligt med en barolo der er til at betale uden at der gåes på kompromi med kvaliteten. Jeg vil i hvert fald godt anbefale den til nebbiolo-hungrende vindrikkere der ikke har ubegrænsede økonomiske midler (og til folk med hang til nebbiolo og vin i øvrigt)

Lars
Geografisk sted:Århus

Indlæg af Lars » fre 12/12-08 03:32

Jeg er så klar på at prøve den Cerrati, det lyder næsten for godt til at være sandt. (Men jeg stoler på Jer :)) Synes dog, at den kære Carlos fragtpriser er noget pebrede - 125 kr.? Jeg skal ikke investere i adskillige kasser, så det er nogle sure penge at slippe. (Det er jo næsten en flaske af Cerrati'en, man kunne få for de penge)

amarone

Indlæg af amarone » fre 12/12-08 16:33

Hej Lars.
Købte også forleden vin hos en vinhandler her i Jylland. Jeg synes også umiddelbart, at det var en smule peberet: 130 kr. for at få sendt 13 flasker. Og så fik jeg end da at vide, at det var ½ pris fordi, at jeg fik det sendt til en "erhvervs-adresse".
Men det er vist sådan nogenlunde Post Danmarks priser.
Du skulle nu ta` at abonnere på Merolli`s nyhedsbreve. Af & til / ofte vil du se, at producenten giver tilskud til fragten - sommetider er den faktisk helt gratis :hurra:

Kim la Cour
Geografisk sted:Jægerspris

Indlæg af Kim la Cour » man 29/12-08 19:57

Tilbud falder måske lidt udenfor emnets oprindelige idé, men denne Barolo holder jeg rigtigt meget af, og den kan i øjeblikket fåes til 179,- hos A-vinstouw: http://www.a-vinstouw.dk/product.asp?product=676.

En elegant og typisk La Morra Barolo, hvor man bare kan svømme hen i en fantastisk duft og skøn smag. Superkøb til prisen efter min mening (og dejligt sted at besøge i ferien)

Brugeravatar
Preben Nielsen
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » man 29/12-08 23:51

Hej Kim

Fint at du nævner tilbudet. Jeg regner med at springe på.
Den eneste ting der kan gøre mig lidt nervøs er, at vinene får gode anmeldelser hos Anders Grøndahl. Det bruger jeg normalt som et signal om at jeg skal holde mig fra en vin.

Jeg har aldrig handlet hos A Winstow før, har lige været den del af deres sortiment, som interesserer mig, igennem, og jeg faldt kun over få producenter, jeg kender.
Er der evt. andre af deres vine, som du kan anbefale? (Italien, Frankrig)

Amarone-/Valpolicella-producenten (Musella) ser ifølge Gambero Rosso interessant ud. Har du prøvet nogen af dem?

/Preben

Kim la Cour

Indlæg af Kim la Cour » tirs 30/12-08 10:49

Nu er det en tidligere årgang Grøndahl skriver om, så du behøver ikke bekymre dig ;-) (jeg tror dog, at han også ville skrive pænt om superårgangen 2004). Hvis man ikke behøver at have sin Nebbiolo superstram og tilknappet, og gerne vil drikke den ung, så er det et fremragende eksempel.

Ellers så er det er en del år siden, jeg sidst har købt hos A Vinstouw, så jeg er ikke så opdateret på deres nuværende udvalg og årgange. Jeg har dog smagt deres Bolgheri-vine fra Campo Alla Sughera (dog købt andetsteds), hvor især Adeo 2005 leverer til prisen. Ferreros Barbera Goretta er altid god, dog er A Vinstouws pris temmelig høj (Le Papillon fører 2006 til 120,-). Cotes du Ventoux vinen Oligocéne fra Saint Jean du Barroux er et spændende bekendtskab. Tenuta Carretta Barolo Cannubi 2000, har jeg ikke smagt, men jeg har smagt en Barbaresco Riserva 1999 fra samme hus, som imponerede og med 3 glas i Gambero, så kunne Barolo'en være interessant. Jeg har købt, men endnu ikke smagt, Vacqueyras fra Domaine Font Sarade - de lød interessante. Musella kender jeg ikke.

/Kim

JesperK
Geografisk sted:København Ø

Indlæg af JesperK » tirs 30/12-08 15:09

Jeg var til smagning hos A Vinstouw i september og her stødte vi på nogle rigtig gode australske vine fra producenten Henry's Drive. Især shiraz'erne Pillar Box og Dead Letter Office begge 06 var rigtig gode køb til prisen (69-130,-), mens deres Cabernet Sauvignon (05 tror jeg) var ganske fremragende, om end noget dyr til 250,-

Så på den australske side var deres vine reelle, mens der var også nogle gode Neuf'er i deres sortiment, så indtrykket af A Vinstouw er OK herfra ;)

Kim la Cour

Indlæg af Kim la Cour » tirs 30/12-08 15:19

Jeg er helt enige i de to australske vine du nævner. Jeg har også smagt deres Rockbare Babe i en tidligere årgang, og den var helt suveræn, hvis man kan lide den lidt voldsomme australske stil.

Brugeravatar
Preben Nielsen
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » tirs 30/12-08 20:50

Kim la Cour skrev:Hvis man ikke behøver at have sin Nebbiolo superstram og tilknappet, og gerne vil drikke den ung, så er det et fremragende eksempel.
Fint. Jeg synes generelt det er fint at vine er til at drikke :) så jeg glæder mig til at smage den.

Ordren er sendt. Foruden Barolo'en prøver jeg også Cotes du Ventoux Oligocéne, som du nævnte, Kim. Så tak for inspiration.

Tak også til dig for inputs, Jesper. Ordren var dog sendt før jeg så dit indlæg.

Jeg synes iøvrigt, det er fint med 75 kr. i forsendelse. Jeg fandt frem til 6 flasker, jeg ville købe, og med det fragtbidrag, var det ikke vanskeligt at komme ud af starthullerne.

/Preben

boor

Marchesi di Barolo, Barolo 2004

Indlæg af boor » søn 11/01-09 14:27

H.J.Hansen vin har i januar Marchesi di Barolo's "normale" fra 2004 på tilbud til 129,- (nedsat fra 270,-). Jeg har ikke smagt den, men har købt et par stykker, da tilbudsprisen virker god. Marchesi di Barolo er jo historisk vinhus, der efter sigende producerede noget af det første moderne tørre barolo, så det bliver sjovt at smage om huset har noget at byde på i dag.

Der kommer en note, hvis jeg når og smage den mens tilbudet stadig gælder

Lars

Indlæg af Lars » man 12/01-09 13:17

Hej Boor.

Tak for tippet. Jeg køber et par stykker i dag. Det virker som et rigtig godt tilbud. Enhver anstændig Barolo til 129,- må siges at være et godt køb. Tror vi vil se rigtig meget god nebbiolo-saft i år. 2004 har vist været et svært år at lave dårlig vin i Piemonte :D

/Lars

Besvar