Spinwine

Alle vinrelaterede emner kan debateres. Du kan oprette debatter, give udtryk for dine synspunkter og svare på andres indlæg.
Besvar
Brugeravatar
Morten Sørensen
Geografisk sted:Aalborg
Spinwine

Indlæg af Morten Sørensen » tirs 18/03-08 23:13

Nu må I altså ikke grine af mig! Men, sidste jul var jeg i den luksus situation, at jeg ikke vidste hvad jeg skulle ønske mig i julegave. Så jeg ønskede mig en "Spinwine" fra firmaet "Spinwater", vel vidende, at jeg var sikker på den ikke havde nogen effekt!

Men jeg tog fejl. Den virker, og det er der andre end mig der mener. Jeg har lavet en 3-4 direkte sammenligninger, endda en "blind" på min kone, som viser, at ung vin bliver mere "blød" og imødekommende af at komme en tur igennem en spinwine. Til dem som ikke måtte kende den: Det er en lille "plastic tud" som man sætter i flasken der hvor proppen sad, og hælder vinen op i glasset, igennem plastic dimsen. Vinen ryger igennem en "spiral", og der er et stort hul i toppen af "anordningen" som sikrer at der trækkes en masse luft igennem vinen mens den skænkes.

Om det har samme effekt som en "ældning" af vinen skal jeg ikke kunne sige, men faktum er, at hver gang jeg nu trækker en relativt ung vin - ofte f.eks. italiensk - op, så kommer Spinwine på flasken med det samme, eller efter første glas, så jeg kan sammenligne.

Desværre koster "dimsen" 300 kr. :( Samme beløb som en rigtig god Super Toscan'er.

Er der andre som har erfaring med denne interessante tingest?

Besvar