vivino - kan app'en noget?

Alle vinrelaterede emner kan debateres. Du kan oprette debatter, give udtryk for dine synspunkter og svare på andres indlæg.
Besvar
Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:
vivino - kan app'en noget?

Indlæg af Preben Nielsen » lør 17/08-13 09:38

Jeg har skrevet en stærkt kritiserende artikel om vivino.com uden at have prøvet, hvad jeg regner med må være sitets kerneydelse, nemlig den del, der relaterer sig til brug på smartphone (idet jeg ikke har en). De vin-info ting jeg klikkede mig frem til var så ekstremt ringe, at jeg ikke mindes at have set noget af lavere standard nogensinde. Og det er den del, jeg har taget til behandling i artiklen.

For at give mulighed for at min kritik kan balanceres og nuanceres, opretter jeg dette emne: Duer vivino til noget? Som jeg forstår det, er det noget med at kunne scanne en etiket og så få andre brugeres mening om vinen eller give sin egen til kende.

/Preben

Rasmus Just
Geografisk sted:Århus

Indlæg af Rasmus Just » man 26/08-13 00:30

Må desværre give dig, Preben, ret i din kritik af de mange faktuelle fejl.
Vivino tjener ét formål, nemlig at man hurtig kan finde næsten hvilken som helst vin, som man sidder og drikker eller møder i butikken. Og hvis man vil rette sig efter andre brugeres holdning, kan brugeranmeldelserne jo samtidig tjene til inspiration.
Men jeg synes, at den er al for useriøs. Udover de mange faktuelle fejl er eks. anbefalingerne af vinene til mad totalt intetsigende. Slog australske Wolf Blass' Cab/Shi op. Den anbefales til kød, pasta, lam, skaldyr, krydrede retter samt fjerkræ! Det må siges at være en meget bred anvendelig vin.
Så Vivino er fin for dem, som gerne hurtigt vil søge på en vin, men indholdet er for useriøst til at gøre folk meget klogere på vinen.

Thomaskampmann
Geografisk sted:København

Indlæg af Thomaskampmann » lør 31/08-13 20:45

Jeg har benyttet scanningsdelen og har ikke tidligere været opmærksom på hjemmesiden, og jeg må sige jeg er dybt chokeret over man kan publicere noget sådant.
Scanningsdelen har dog virket for mig. Jeg har kunnet holde styr på mine vine, der ligger i kasser i soveværelsetskabet - der er også en cellartracker. Og jeg finder det sjovt at kunne følge med i hvad mine venner drikker og hvad de synes om det. Egentlig vejledning til køb er nok tvivlsom, min erfaring og egne bedømmelser siger mig dog at der er en eller anden sammenhæng mellem den brugergenererede vurdering og min egen - hvis der er tilstrækkelig mange vurderinger.

Men hjemmesiden er jo chokerende!!! Jeg må overveje om jeg i fremtiden stadig kan være med til at støtte det foretagende!

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » lør 31/08-13 21:52

Hej Thomas

Velkommen til forumet og tak for dit indlæg.
Thomaskampmann skrev:...Scanningsdelen har dog virket for mig. Jeg har kunnet holde styr på mine vine, der ligger i kasser i soveværelsetskabet - der er også en cellartracker. Og jeg finder det sjovt at kunne følge med i hvad mine venner drikker og hvad de synes om det. Egentlig vejledning til køb er nok tvivlsom, min erfaring og egne bedømmelser siger mig dog at der er en eller anden sammenhæng mellem den brugergenererede vurdering og min egen - hvis der er tilstrækkelig mange vurderinger.
Det lyder da rigtig udmærket!
Thomaskampmann skrev:...Men hjemmesiden er jo chokerende!!! Jeg må overveje om jeg i fremtiden stadig kan være med til at støtte det foretagende!
Betaler man for at være med?

/Preben

Thomaskampmann
Geografisk sted:København

Indlæg af Thomaskampmann » lør 31/08-13 22:15

Tak. Man kan være med gratis, men får flere funktioner hvis man køber proudgaven til 32 kr. Bla. Muligheden for at holde en virtuel vinkælder med et nemt overblik over beholdning. De 32 kr er et engangsbeløb.

Besvar