Gambero Rosso Road Show

Alle vinrelaterede emner kan debateres. Du kan oprette debatter, give udtryk for dine synspunkter og svare på andres indlæg.
Søren Kamp
Geografisk sted:Roskilde

Indlæg af Søren Kamp » tors 03/07-08 22:53

neeej Preben,
det er dig der er lidt for langt fremme i skoene.
Sidste år var det 2001 der var til salg i Netto, så jeg går ud fra at det er 2002 i år, hvilket jeg ikke vil bruge krudt på, og næste år er det så 2003, som jeg, som nævnt, nok også melder pas på :D

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » tors 03/07-08 22:58

Søren Kamp skrev:neeej Preben,
det er dig der er lidt for langt fremme i skoene.
Nåh ja :flov:

Jeg havde overset 2002, som jeg hele tiden har tænkt at de vil springe over, så der røg et helt år ud af min kalender der.

/Preben

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » søn 03/08-08 23:38

Søren Kamp skrev:Nu har Antonio Galloni også haft fingrene i Poggio rosso '03 og begejstringen er til at overse ;(

The 2003 Chianti Classico Poggio Rosso is the only wine in this line-up that is disappointing. The fruit is over-ripe and pruney with a roasted quality. The aromas and flavors give the impression of a wine that is evolving at an unusually fast pace, even in this vintage. Hard tannins only serve to compound the wine’s lack of balance, Anticipated maturity: 2009-2013.

Han scorer den i øvrigt RP86.

Tror jeg springer over i efterårsferien de næste par år !
Hej Søren

Jeg er lige kommet hjem fra Italien med en Gambero Rosso (2008) under armen, og her får Poggio Rosso 2003 tre glas!
Her er min oversættelse fra den italienske version:

"San Felice vender vender tilbage til de tre glas takket være en vellykket Chianti Classico Riserva Poggio Rosso ’03. På trods af årgangen, der klart ikke er blandt de lykkeligste eller letteste at administrere, skiller vinen sig ud ved ved frugtens fylde og integritet og den flotte afspændthed i munden. Der er rød og sort frugt, animalske og røgede antydninger i næsen, og i munden lykkes det syren at styre til perfektion. Tanninen - og dette er det vigtigste karakteristika - har intet at gøre med den ’03, som vi har vænnet os til, idet den er fin, moden og allerede velintegreret."

Så "eksperterne" er åbenbart markant uenige.
Man må sige, at hvad angår både rating og beskrivelse, er der enorm forskel på Galloni og Gambero Rosso. Nærmest afgørende forskellig på alle punkter, måske med oplevelsen af tanninen som den mest markante forskel.

Ikke fordi det gør mig noget at de er uenige, for som sagt agter jeg selv at smage vinen, uanset hvad hvem siger.
Jeg er tværtimod glad for at de er uenige. Det kan være med til at bringe respektive guruer ned på jorden, hvor de retteligt hører hjemme sammen med dig og mig.

/Preben

Besvar