Malbec????

Alle vinrelaterede emner kan debateres. Du kan oprette debatter, give udtryk for dine synspunkter og svare på andres indlæg.
Besvar
laguiole
Geografisk sted:Solbjerg
Malbec????

Indlæg af laguiole » fre 13/11-09 12:58

Hej,

Jeg er ude efter Malbec inspiration. Både i og udenfor Europa. Her tænkes primært Argentina, men jeg fornemmer, at der sker lidt i Australien, Chile m.m.

Prisleje: max 200kr.

Jeg har læst tråden om Le Cedre fra Cahors. Den ser spændende ud, men p.t. står den til 275kr hos H.J.Hansen. Er der andre Cahors anbefalinger?

Jeg modtaget alle anbefalinger med kyshånd! (Og så skal de være til at få fat i)

God vinweekend til alle!

asger nielsen

Malbec

Indlæg af asger nielsen » fre 13/11-09 13:30

Se evt. Lillelunds smagning af mange malbec-vine:

http://fpn.dk/mad/vin/article1603619.ece

laguiole

Indlæg af laguiole » fre 13/11-09 15:27

tak tak. Jeg gennemgår lige linket.

laguiole

Indlæg af laguiole » lør 14/11-09 16:05

Er det nogen, der har smagt Francis Ford Coppola´s amerikanske Malbec??

Rasmus
Geografisk sted:Søborg

Indlæg af Rasmus » søn 15/11-09 12:38

Når du er på udkig efter Malbec så er det helt oplagt at kigge til Argentina, hvor druen vel nærmest er ved at blive slags nationaldrue. Jeg kan i hvert fald anbefale Catenas vine, der kan købes hos Phillipson Wine. Den billige koster ca. 50 kr. og er en rigtig fornuftig vin til prisen. Catena Malbec koster ca. 100 kr. og er virkelig god, mørk og kraftig og godt med tanniner (som jeg godt kan lide) SUper til kraftige kødretter . Men det gode ved mange af Malbec vinene er, at de er kraftige uden at få det irriterende oversøiske saftevandspræg. Den kan også fås i Systembolaget i sverige til ca. 80 kr. og her skal man kun købe en flaske.

Catena har også nogle virkelig dyre vine, som jeg dog har til gode at smage endnu.

Sidste weekend drak jeg en flaske af prinsens Chateau Caix - den overraskede mig meget positivt. Den har ikke meget frugt (dog mere end jeg havde forventet), men er til gengæld ret kompleks - og ind i mellem kan den fås til 60-70 kr i Irma. Sikkert langt fra det bedste i Cahors, men det er sjældent at man får en så kompeks vin til de penge.

kredor
Geografisk sted:Amager

Indlæg af kredor » man 16/11-09 17:08

Et stenkast fra mig på Amagerbrogade ligger forretningen Los Andes som udelukkende sælger Argentinsk vin herunder naturligvis Malbec. Har ikke for alvor være igennem deres sortiment, da det ikke lige er min drue men prøv at checke det ud på:
http://www.vinoslosandes.dk/shop/cms-2.html

Deres vine er generelt i klassen "under 200 kr/flaske".

kredor

Besvar