Bedste amarone til 100 kr (eller deromkring)?

Alle vinrelaterede emner kan debateres. Du kan oprette debatter, give udtryk for dine synspunkter og svare på andres indlæg.
Besvar
amarone
Geografisk sted:Århus
Bedste amarone til 100 kr (eller deromkring)?

Indlæg af amarone » ons 07/10-09 16:04

Er i den senere tid stødt på et par amaroner, som - på papiret i hvert fald - ser ganske hæderlige ud.
Begge fås til en pris på omkring 100 kr.

Den ene er Aldi`s. Den hedder noget i retning af "La Signora",2006. Den koster vist 99 kr. (tidligere 115).
Den har fået mange glimrende anmeldelser.
Nogen der har prøvet den?

Den anden er Irmas øko-amarone, "Ninfeo", 2006.
Den har netop vundet en "stor test" i Ekstrabladet (eb.dk). Den er på bud fra i morgen til 95 kr.
Nogen der har smagt den i den aktuelle årgang?
(jeg har selv smagt den for et par år siden eller 3, og husker det som en udmærket vin, men den kan jo siden ha` "oppet sig" endnu mere :))

Hvis I har andre spændende "betalelige" bud på god amarone, vil jeg - og måske også andre - gerne høre om det :D.

Rasmus
Geografisk sted:Søborg

Re: Bedste amarone til 100 kr (eller deromkring)?

Indlæg af Rasmus » man 26/10-09 09:10

Jeg har flere gange haft købt Irmas Ninfeo Amarone, der i denne uge er på tilbud til 99 kr.
Det er en absolut glimrende vin, også i den nævnte årgang 2006. Den er fyldig, kraftig og har godt med sødme som en Amarone skal have. Den er efter min mening et par tand bedre end flere andre billige amaroner.
Den steg sidste år ret voldsomt i pris og har i en periode ikke været under 130 kr eller deromkring. Men nu er priserne kommet ned igen.

amarone
Geografisk sted:Århus

Indlæg af amarone » ons 28/10-09 21:44

- Tak for den tilbagemelding, Rasmus :D :tommelop:

Jeg "angreb" i dag :bokse:
D.v.s. Det blev dog kun til 2 flasker, da flaskerne er begyndt at "vokse helt ud af vinskabet" for tiden :-s
:skaal:

Besvar