Køber du vin på baggrund af anmeldelser på danske vinsites?

Alle vinrelaterede emner kan debateres. Du kan oprette debatter, give udtryk for dine synspunkter og svare på andres indlæg.
Besvar

Tit
2
18%
Ind imellem
8
73%
Sjældent
1
9%
Aldrig
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 11

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » søn 30/11-08 16:49

Jeg har lige snakket med en vinforhandler, der beklagede sig over, at selv rigtig gode anmeldelser på diverse velbesøgte danske vinsites (inkl. Vinsiderne) hos ham ikke rigtig kaster noget nævneværdigt mersalg af sig.

Det gjorde mig nysgerrig efter at høre noget om, i hvor høj grad de anmeldelser I læser rundt omkring fører til at I køber noget? Eller læser I vinanmeldelser ligesom jeg læser restaurant-anmeldelser, som ren underholdning?

Du er velkommen til blot at stemme ovenfor uden at kommentere, ligesom du er velkommen til at kommentere uden at stemme. Du er også velkommen til både at stemme og kommentere. Alt er tilladt :)

(Husk at du skal være logget ind for at kunne afgive din stemme.)

/Preben
Senest rettet af Preben Nielsen tors 04/12-08 12:33, rettet i alt 1 gang.

boor
Geografisk sted:Østerbro

Indlæg af boor » man 01/12-08 14:51

Jeg vil ikke sige jeg køber efter vinanmeldelser, men jeg søger inspiration i både anmeldelser, debatfora'er og vinguides når jeg køber vin.

Typisk prøver jeg at holde et vist fokus på et område eller en vintype i mine køb, og der synes jeg det er brugbart at finde oplysninger om den vin jeg overvejer at købe, og hvis de oplysninger jeg finder så enten overvejende er positive eller negative spiller det da ofte ind på om jeg ender med at købe vinen eller ej.... men nogengange er der jo også noget man bare vil prøve!

Men det er da sket at jeg impulsivt har købt en vin i Netto lørdag formiddag pga. af en god anmeldelse i Politiken.... men det sker ikke så tit mere, jeg er nok blevet mere fokuseret på hvad jeg vil have.

Besvar