Nu er det nok, SuperBest/Gobivin!

Alle vinrelaterede emner kan debateres. Du kan oprette debatter, give udtryk for dine synspunkter og svare på andres indlæg.
Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted:Nordsjælland
Kontakt:
Nu er det nok, SuperBest/Gobivin!

Indlæg af Preben Nielsen » lør 06/09-08 10:40

Når nu forretningerne bruger så meget krudt på at lokke os hen i deres butik med deres tilbud, mener jeg at de bør være forpligtede til at ligge inde med varen, når man møder op for at købe.
Når det drejer sig om tilbudte Gobivine i SuperBest, kan det tælles på adskilliige hænder de gange, jeg har været ude for, at det ikke er tilfældet. Enten er vinen ikke at finde, eller det er en anden årgang, som typisk ikke har nogen interesse.
En oplevelse fra i går var dråben, der fik mit bæger til at flyde over :rasende:

Billede
I går, fredag 5. september, havde SuperBest Châteauneuf-du-Pape, Les Olivets, 2006 fra Roger Sabon på etdags-tilbud under overskrifterne "Superfredag. Nu er den her". Da den eneste mulighed for at erhverve sig vinen til en rimelig pris er at købe den på tilbud (normalprisen er latterligt høj), så ville jeg købe nogle flasker. Men jeg gik forgæves i Græsted, hvor de slet ikke havde fået noget af vinen. En medarbejder i forretningen fortalte, at det havde man heller ikke i Hornbæk og i en tredje filial, som jeg ikke husker hvad var for en.
Normalt, hvis en vin på denne måde ikke er nået frem, plejer der ikke at være problemer med at få den skaffet til senere, hvor jeg så kan købe den til tilbudsprisen. Men i dette tilfælde fik jeg at vide, at vinen var udsolgt. Medarbejderen mente, at der måtte have været så få flasker, at der ikke var til alle forretninger.
Jeg blev vred, fordi præcis det samme skete med samme vin i årgang 2005 for et års tid siden. Det lykkedes mig dengang ikke at få fat i en flaske, selv om jeg, som jeg husker det, i løbet af en uge var i 3-4 SuperBest her i Nordsjælland. Heller ikke der havde man fået et eneste eksemplar af vinen, en enkelt forretning havde måske fået 6 flasker, der rakte til mandag formiddag, og vinen ville ikke komme igen, var udsolgt.
(I det aktuelle tilfælde fra i går skal dog retfærdigvis siges, at den givetvis sagesløse medarbejder fra Græsted på baggrund af min tydelige protest lovede at skaffe mine ønskede flasker fra en filial, som han fandt frem til lå inde med 6 flasker, så i år får jeg, om alt går vel, mine flasker.)

Nu vil jeg så godt høre: Er der nogen af jer, der i går enten gik forgæves efter vinen eller som var så heldige at få fat i den?
Eller hvis I ikke lige har været ude efter nævnte vin: Er kvaliteten af Gobivin og SuperBest's ydelser, når det handler om tilbud, ligeså ringe hos jer som i mit område?

Jeg vil i næste uge prøve at få en forklaring fra Gobivin.
SuperBest giver typisk Gobivin skylden, og når det fx handler om forkerte årgange, hænder det at Gobivin giver SuberBest skylden. Bare begge parter dog kunne opføre sig ansvarligt overfor de tilbud, de medvirker i!

/Preben

Lars Due Arnov
Kontakt:

Slagtilbud og så lidt om Calle

Indlæg af Lars Due Arnov » søn 07/09-08 17:20

> Hej Preben
>
> Har ikke haft problemer med Superbest i Hillerød (Helsingørgade), men
> måtte konstatere, at den så fint anmeldte Montero var umulig at få fat på
> i Kvickly Ekstra i Hillerød...
> Så ja, det er et problem med supermarkeds-slagtilbud.

Når vi nu er ved det med gode tilbud, så kan jeg ikke lade være med at nævne Calle Vinlager i Flensborg syd for grænsen. Jeg har selv forældre i Sønderjylland og tager altid et smut forbi. Supergod betjening og - ikke mindst - supertilbud. Købte fx 12 flasker Guigal Cote du Rhone 2005 til en stk. pris på 41,50 kr (Ta' den Phillipson!) og har netop set den så velanmeldte Heartland Stickleback 2006 (RP 90 point) som Vignoble sælger for 69 kr. til 49,95 - og sågar til 269 for 6 flasker! Men også i de dyrere klasser kan Calle være med. Fx sælges Château Batailley, Pauillac 2004 (5. cru) til 169 kr. pr. flaske uanset, hvor mange man køber.
Det siger jo også et eller andet om, at der må være for høje avancer i DK.

Lars

SOA
Geografisk sted:Odense

Ang. Superbest "fake" tilbud

Indlæg af SOA » man 08/09-08 14:08

Jeg har mange gange oplevet fuldstændig det samme i Odense. Jeg er derfor helt stoppet med at gå efter tilbud i Superbest.

Brugeravatar
Preben Nielsen
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » man 08/09-08 14:30

Velkommen til forumet, SOA, og tak for informationen. Også tak til Lars.

Jeg har indtil dit svar forestillet mig, at det mest er små byer i områder med ringe efterspørgsel efter lidt dyrere vine, der enten bliver sprunget over, eller hvor man ikke går så højt i om det nu lige er den annoncerede årgang, der står på hylderne. Men når det samme sker i Odense, så holder den forestilling jo ikke.
Jeg har skrevet en mail til Gobivin, hvor jeg dels beklager mig, dels beder om en forklaring og desuden opfordrer til en mere ansvarlig ageren. I hører mere, når jeg (forhåbentlig) får svar, hvis de ikke vælger at svare direkte her på forumet, hvilket jeg har inviteret til.

/Preben

amarone
Geografisk sted:Århus

Indlæg af amarone » tirs 09/09-08 15:15

Erfaring fra Århus:
Jeg har ikke nogen aktuelle erfaringer med den nævnte vin fra forleden, men nogle få gange har jeg været efter f.eks deres søndagstilbud. Jeg mener ikke, at jeg er gået forgæves, men den ene gang, var jeg den sidste, der endnu var forsyninger til. Så hvis jeg er efter de der "special-tilbud" (f.eks Le Ragoze-amarone op til jul i et par år/omgange), så er jeg der altid når de åbner og så er det ind til nu gået godt. Men der er garanteret mange, som er blevet skuffet senere på dagen.
For 1 go` måneds tid siden havde de også tilbud på en 91 points (W.S) Dessilani vin til 50 kr. Jeg valgte ikke at køre efter den om søndagen, men da jeg i andet ærinde var forbi nogle dage senere, var der stadig nogle flasker tilbage på bud - så den vej kan det altså også vende :-)
Det er ellers mit umiddelbare indtryk, at folk måske er knap så lette at få af sted til de der "once-in-a-lifetime-tilbud" som tidligere, fordi konkurencen er hård & udbudet er stort, og den slags "gode tilbud" er ikke så ualmindelige. Men det er bare en "fornemmelse", og det skyldes måske "storby-effekten" (?)

Brugeravatar
Preben Nielsen
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » ons 10/09-08 18:32

Jeg har nu prøvet efter bedste evne at finde ud af, hvordan det med de manglende Les Olivets i fredags er sket. Denne gang har jeg snakket med - mig bekendt - alle muligt involverede parter. Med to formål: 1) for at beklage mig direkte til de muligt ansvarlige, 2) for at opfordre dem til at gøre en indsats for at højne præcisionen.

Jeg snakkede først med Gobivin (der importerer). De bedyrer, at der denne gang var vin nok, og at de har leveret det de skulle og hvor de skulle. Og det er, forstår jeg, til SuperGros, som er det grossistled, der distribuerer til de enkelte SuperBest på baggrund af disses bestillinger af antal ønskede vine.

Gobivins påstand om at der var nok vin står i direkte modsætning til udsagn fra de SuperBest filialer, jeg har snakket med, og som ikke fik leveret vin. De skulle angiveligt være blevet streget fra ordrelisten, og det er SuperGros, der streger.
En af de SuperBest købmænd, jeg har snakket med, ringede til SuperGros for at få en forklaring, og ifølge købmanden var beskeden fra SuperGros, at de ikke havde fået leveret vin nok, altså fra Gobivin.

Jeg ringede så selv til SuperGros for at få denne oplysning bekræftet på første hånd, men det ville man af loyalitetsgrunde overfor samarbejdspartnerne ikke hverken be- eller afkræfte. Jeg blev ikke på nogen måde klogere af den samtale.

Så jeg er lige vidt igen :? og selv om jeg har været grundigere denne gang med at prøve at lege detektiv, så fører det samme sted hen, som det plejer: Ingen steder. Påstand mod påstand. Ingen har tilsyneladende format til at påtage på sig noget ansvar.

/Preben

Kaaberbøl
Geografisk sted:Højbjerg

Indlæg af Kaaberbøl » ons 10/09-08 23:58

Superbest (Langenæs - Århus). Dessilani Barolo 2003'ere som blev solgt (skiltning) og markedsført (i tilbudsavisen) som 2001'ere med normalpris på 149,95 til 79,95 i slutningen af juni 2008.

Og når vi nu er ved Super Best/Gobi irriterer det når man skriver i denne uges tilbudsavis (7/9 - 13/9 2008) på side 30 øverst th.: "Moulin-A-Vent er også kendt for at være den eneste af vinene fra Beaujolais der kan gemmes flere år". Hvad så med Chenas og Morgon? Rent vrøvl!

/Peter

Morten U

Indlæg af Morten U » tors 11/09-08 17:27

Erfaringer fra Amager

Jeg bor et par hundrede meter fra Superbest på Vermlandsgade/Amager, hvor jeg ofte går på tilbudsjagt efter vin. Her oplevede jeg sidste år nøjagtigt det samme som Preben gjorde med Les Olivets årgang 2005 og der er bestemt ikke tale om et enkeltstående tilfælde.

Jeg har tidligere oplevet at en vin ikke har været at finde i forretningen den dag de er sat på tilbud (eks. Falesco Oro 2003) og andre gange har forretningen rådet over så få flasker af en efterspurgt tilbudsvin, at de alle er blevet solgt i løbet af få timer. Det sidste kan Superbedst naturligvis ikke gardere sig imod, især ikke hvis der vitterligt er tale om meget begrænsede partier. Men af og til lader det til, at de lokale medarbejdere selv kan se det problematiske i dette tilbudskoncept. Jeg har eksempelvis oplevet, at de har forsøgt at kompensere for manglende tilbudsvin ved at sætte en ”lignende” vin på tilbud. Da Rolf Madsen gav Ragoses Marta 2003 5 stjerne i Berlingeren var den dagen efter udsolgt og medarbejderne havde hængt et skilt op, der gjorde rede for situationen og proklamerede, at man i stedet kunne købe Ragoses ripasso til samme tilbudspris. Nu kan man så selv vælge, om man vil tolke det som et sympatisk men lidt klodset forsøg på at tilbyde kunden et reelt alternativ, eller om det snare var et kalkuleret forsøg på at slippe af med en halvkedelig vin. Jeg tror det første var tilfældet, men initiativet gjorde ikke min skuffelse over at være gået forgæves mindre.

Mht. sidste fredags dagtilbud på Les Olivets 06, så var jeg ikke opmærksom på dette og jeg ved derfor ikke om flaskerne stod på hylderne den pågældende dag. Men efter at have læst Prebens indlæg, lagde jeg onsdag d. 10. september mærke til, at vinen stod placeret blandt ugens aktuelle tilbudsvine. Jeg blev endvidere en smule overrasket, da jeg fik øje på tilbudsskiltet, der angav en stk. pris på 150,- kr. Det skulle med andre ord være muligt at tage revanche, hvis man blev snydt for en flaske i fredags og tilfældigvis befinder sig i nærheden af Vermlandsgade 2300. Men modsat Superbest vil jeg ikke love noget jeg ikke kan holde – det er muligt, at de har opdaget fejlen og fjernet skiltet.

boor
Geografisk sted:Østerbro

Erfaringer fra Østerbro

Indlæg af boor » man 15/09-08 09:41

Jeg bor i nærheden af Superbest på Østerfælledtorv og har handlet der længe (også da det var en ISO som var en langt bedre butik på mange områder).

Jeg har også blandede følelser når det gælder vin i Superbest. De har mange gode vine, men deres før og efter priser er mildt sagt noget urealistiske.

Min antipati mod deres prispolitik fik ny nærig for et par uger siden, da jeg blev fristet til at købe en flaske Brunello fra Collosorbo 2003 til den fantastiske pris af 149,- kr sat ned fra 299,- kr.

Umiddelbart er man jo godt klar over at vinen aldrig har kostet i nærheden af 299,-, men jeg blev alligevel negativt overrasket da jeg i weekenden kunne konstatere at vinen nu stor i deres faste sortiment til en fast pris på 149,- kr. ? ..... latterligt

Mhs. til diverse fredags og søndags knald tilbud er jeg også ofte blevet skuffet. jeg gider simpelthen ikke køre efter dem, da jeg sjældent har oplevet at den pågældende tilbudsvin har været på hylderne.

mvh
Bo

Brugeravatar
Preben Nielsen
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » man 15/09-08 13:44

Først velkommen til forumet til Morten og Bo!

Jeres og andre indlæg forstærker mit indtryk af, at der er tale om et ganske omfattende problem. På mig virker det useriøst og - som det fremgår - møjirriterende.

Mht til prispolitiken, er vi jo efterhånden nogle stykker, der har gennemskuet hulheden, hvilket jo avler det modsatte af goodwill overfor forretningen. Og den slags spreder sig som ringe i vandet, efterhånden som flere og flere bliver klar over hvad der foregår. Men det er de åbenbart ligeglade med indtil den dag, det kan mærkes på indtjeningen.
boor skrev:Mhs. til diverse fredags og søndags knald tilbud er jeg også ofte blevet skuffet. jeg gider simpelthen ikke køre efter dem, da jeg sjældent har oplevet at den pågældende tilbudsvin har været på hylderne.
Bo, har du lagt mærke til om det kun er Gobivine, der er problemer med, eller er det generelt for alle SuperBest's vine?

/Preben

boor

Indlæg af boor » tirs 16/09-08 11:06

Preben Nielsen skrev: Bo, har du lagt mærke til om det kun er Gobivine, der er problemer med, eller er det generelt for alle SuperBest's vine?

/Preben
Det gælder vist mest Gobi-vinene, det er som regel også dem jeg finder mest interessante, selvom Gobivin ikke er hvad det har været

Bo

Brugeravatar
Preben Nielsen
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » man 22/09-08 13:09

Jeg siger tak for alle tilbagemeldinger.

Tråden vil jo fortsat stå åben, så tøv ikke med at berette om eventuelt kommende oplevelser.

Og så vil jeg da også opfordre til, at vi allesammen giver udtryk for vores utilfredshed rundt omkring, når vi går forgæves. Jeg ved ikke om det vil have nogen effekt, men der sker i hvert fald ikke noget, hvis vi ikke siger noget.

/Preben

Hans Henrik Sorgenfrey
Geografisk sted:Sydsjælland

SuperBest

Indlæg af Hans Henrik Sorgenfrey » søn 28/09-08 10:15

Jeg har lige oplevet en lidt anden situation med SuperBest. Sidste lørdag læste jeg i Berlingeren, at Collosorbos brunello 2003 i denne uge ville kunne fås til halv pris - altså kr. 149 i forhold til en officiel pris på kr. 299. Jeg har tidligere drukket nogle flasker af 1999-årgangen, som jeg husker som rigtig gode, så selv hvis 2003 ikke skulle være på niveau, var jeg da villig til at købe et par stykker til 149. Der er flere SuperBest-butikker her på Sydsjælland, hvor jeg bor, men den i Næstved er nok den største og bedst udrustede mht vin. Så da jeg alligevel kom forbi fredag, kiggede jeg ind. Der var sandelig også tilbud på Collosorbo. Et fint skilt på hylden bekendtgjorde det flotte tilbud og lokkede med 2 flasker for 400 kroner (!!). Altså ikke noget med 149 for en flaske. Nu kunne det jo være, at Berlingeren havde taget fejl - det er i hvertfald en forklaring, jeg flere gange er kommet ud for i butikkerne - men jeg har senere erfaret, at andre SuperBest-butikker faktisk havde vinen til de lovede kr. 149. En lille tilføjelse: Hver gang jeg har set Collosorbo på hylderne i SuperBest har den stået til omkring kr. 219 (årgang 2000 og 2001), så hvordan den lige pludselig er kommet til at koste kr. 299 for 2003-årgangen undrer mig noget. Jeg tog for resten ikke i mod tilbudet om to flasker til 400 kroner.
Hans Henrik

boor

Indlæg af boor » ons 18/03-09 11:35

Her følger lidt dugfriske observationer fra Superbest på Østerbro og deres uigenneskuelige prispolitik.

Collosorbo Brunello 2003 (tidliger omtalt i tråden her): Nu set på "tilbud" til 2 for 499 kr. nedsat fra 299 kr pr stk. Jeg har som før nævnt tidligere købt den til 149, hvilkede den kostede i lang tid. Siden blev den sat op til 169 kr som fast pris, hvilket den kostede indtil for nylig, hvor den så blev "sat ned" til 2 for 499 kr. Hvilket må siges at være et rigtig skidt tilbud :tommelned:

Desuden er Falesco Oro's såkaldte faste pris nu 149 kr. mod 249 tidligere, hvilket mildest talt antyder at prisen har være lige lovlig højt sat tidligere - hvad de tilbagevendende tilbud på netop den vin også er udtryk for.

Ja, det er næsten blevet en selvstændig hobby at observere priser i Superbest. Desuden er det mit indtryk at priserne på nogle vine også varriere en del fra butik til butik? Det kræver i hvert fald en del research at slå til på det rigtige tidspunkt når man køber vin i Superbest - men det kan jo også være hyggeligt nok :)

Brugeravatar
Preben Nielsen
Kontakt:

Indlæg af Preben Nielsen » man 04/05-09 20:58

boor skrev:Ja, det er næsten blevet en selvstændig hobby at observere priser i Superbest.
Det kan jeg godt følge. Og så ville jeg ind imellem ønske jeg kunne glemme det og koncentrere mig om noget mere givtigt og konstruktivt.

Helle og jeg havde et ærrinde i Frederiksværk i dag, og da hun lige ville ud og tjekke byens tøjforretninger (hvilket glædeligvis var hurtig overstået) tog jeg dagens indkøb, og da jeg alligevel var i Superbest, kunne jeg ikke dy mig for lige at finde ud af, om de havde det, der må være ugens attraktion for vinentusiaster: Nubiola, Barbaresco, Pelissero, 2005 til 99,95, "spar op til 130". Den var udsolgt. Mandag kl. 15:25.
Jeg fik i går helt ubesværet de to flasker, jeg gerne ville have, i Græsted. Så på egne vegne er jeg ikke sur :) Men hvis nogen har været "på jagt" er jeg alligevel nysgerrig efter at høre: Går det bedre med Gobivin/SuperBest eller har vi det sædvanlige amatørcirkus?

Lad nu endelig være med at gå ud og kigge efter, hvis I ikke skal alligevel. Det er meget bedre at gå en tur i skoven eller finde noget andet smukt at opleve i denne vidunderlige årstid :hurra:

/Preben

Besvar