Winefamly

Hvis du vil vide mere, så spørg. Måske en eller flere af brugerne har den viden eller de erfaringer, du efterspørger.
Alle spørgsmål til andre brugere kan stilles her.
Besvar
Jeff Rasmussen
Geografisk sted: Jyllinge

Winefamly

Indlæg af Jeff Rasmussen » tirs 20/12-16 21:43

Hej allesammen.

Jeg hedder Jeff og er helt ny herinde. Jeg ville høre om folk har nogle erfaringer eller holdninger til Winefamly? Jeg har selv købt lidt forskelligt derfra og har indtil videre smagt 2 af vinene. Jeg er sådan set fint tilfreds med den smagte vin kontra prisen, men har svært ved at gennemskue om "markedspriserne" holder. Har kunne finde nogle af vinene til de oplyste priser, men det er de færreste. Derudover undrer det mig også at de med mange af vinene har under 25 på lager? Hvem hjemtager eks. 3 flasker af en vin?

Det var bare lidt tanker om noget jeg faktisk syntes kunne være et mega fedt koncept.

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: Winefamly

Indlæg af Preben Nielsen » tors 05/01-17 15:46

Hej Jeff

Et forsinket velkommen :)

Jeg har ingen erfaringer med Winefamly. Jeg har kigget på det i to omgange, første gang for en måneds tid siden, hvor jeg dels fandt sortimentet alt for begrænset til at jeg med et årligt medlemsgebyr på 900 kr. kunne se det fordelagtige, da jeg vel højst ville kunne placere en ordre hver 12 eller 24 måned.
Jeg sammenlignede desuden priser for to vine:
- Allegrinis Amarone, som kostede 351,31. Den kunne jeg få hos 2100Happiness på Østerbro i København til 350,00 godt nok i en to år yngre årgang.
- Guado al Tasso, Antinori, som kostede 546,71 i årgang 2013. Den kunne jeg få hos 2100Happiness i årgang 2011 til 500 kr. Her skal man godt nok også være medlem, men det koster ikke noget. Og sortimentet hører vel til blandt landets største til landets laveste priser.

Jeg tog så lige et tjek i dag, ville prøve at se hvor mange vine Winefamly har, hvor hoveddruesorterne er to af mine favoritter: Sangiovese og Nebbiolo, som udover at være mine favoritter også frembringer nogle af de mest velansete vine i Italien. Det kunne jo være at sortimentet var udvidet siden for en måned siden. Jeg fandt her 15 vine i webshoppen men kun 7 af dem er på lager, og af disse koster 3 over 900 kr., hvilket skyder ved siden af min pengepung. Dvs. der resterer 4 styk, som sigter på mig. Det kan jeg personligt ikke bruge til noget.
Til sammenligning - igen med 2100Happiness grundet prisniveauet og kravet om medlemsskab - har han pt. 19 Piemonte- (givetvis mest Nebbiolo) og 34 Toscana-producenter (givetvis mest Sangiovese) i sortimentet, og med typisk adskillige vine pr. producent er der for sådan en som mig anderledes nærende boller på suppen at komme efter der.

En af vores (Vinsidernes) læsere, som gjorde mig opmærksom på Winefamly, fortalte, at han havde tjekket priser på en Franken-producent, og her kunne han konstatere, at de tre billigste vine kostede det samme som købt "ved stalddøren" hos producenten. Så det virker jo ok (om end importører indkøber til en lavere pris end den forbipasserende en-detail-købende turist).

På trods af de prismæssige fordele, der kan være, især hvis man køber meget, bryder jeg mig personligt ikke om den form for "binding", som jeg nok ville føle, hvis jeg var betalende medlem. Man vil jo gerne have noget ud af de 900 kr. pr. år. Køber du f.eks. "kun" 24 flasker på et år, giver det jo en merpris på 37,50 pr. flaske. Så der skal købes en vis mængde, før det giver mening.
Det er jo meget en temperamentssag og desuden også et spørgsmål om, hvor begrænset et sortiment i forhold til ens præferencer, man kan "leve med" at skulle kunne vælge fra. Af begge grunde siger jeg personligt nej tak, som det tager sig ud lige nu.

/Preben

Brugeravatar
Preben Nielsen
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: Winefamly

Indlæg af Preben Nielsen » lør 16/12-17 14:24

Jeg har købt en stribe vine fra Winefamly, idet man nu kan være gratis medlem 14 dage. Så på https://vinsiderne.dk/ vil der komme anmeldelser af nogle af deres vine med tilhørende vurderinger af kvalitet-prisforhold. Og måske kommer der også på et tidspunkt en anmeldelse af forhandleren.

Jeg melder mig ud, når de 14 dage er gået, idet sortimentet stadig byder på alt for lidt i forhold til mine interesseområder.

/Preben

Besvar