Vinsidernes debatforum - Indeks
Forfatter Besked

<  Tips  ~  Netto's vinfestival

boor
Skrevet: Man 20/10-08 10:27 Besvar med citat
Indmeldt: 15. sep 2008 Indlæg: 192 Geografisk sted: Østerbro
Jeg smagte Barolo "Colarej" 2004 fra Gemma i weekenden.

Den var meget lukket og udviklede sig ekstremt langsomt i glasset. Man fornemmer dog at vinen har et vist potentiale, så jeg ligger mine resterende to flasker nederst i skabet og gemmer dem til om et par år. Så må vi se hvad det kan blive til, til den tid.

Der er igen tvivl om, at det er et ok køb til 99,- kr. Vinen er trods alt vellavet og velsmagende, og hentydninger af klasssisk nebiolo-næse dukker op efter et par timer under åben himmel..... men så heller ikke mere. Jeg sad lidt med en følelse af at jeg, set i bagklogskabens klare lys, ville havde brugt mine penge bedre, hvis i jeg stedet for at købe 3 flasker Colarej, havde købt en enkelt rigtig god flaske Barolo (fx Revello's normale som er klasser bedre).

... men ene udelukker selvfølgelig ikke det andet Smil

Sidst rettet af boor Man 20/10-08 12:27, rettet 1 gang
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Preben Nielsen
Skrevet: Man 20/10-08 11:51 Besvar med citat
Indmeldt: 29. dec 2007 Indlæg: 495 Geografisk sted: Nordsjælland
Tak for den meget brugbare kommentar, boor.

Jeg havde faktisk tænkt mig at prøve den ene flaske, jeg har købt, i aften, men på baggrund af det du skriver tror jeg at jeg finder på noget andet og lægger flasken til gemning nogle år. Det lyder heller ikke som om den rigtig er værd at kaste penge efter.

Iøvrigt fastholder jeg min 1. dags vurdering af Sandeman's 10 års tawny. Den vinder måske en smule efter dag 1, men den vedbliver med at være noget i underskud for tawny præg, synes jeg. Pæn og lidt harmløs. Jeg vil hellere betale noget mere og så få noget mere interessant.

/Preben
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Preben Nielsen
Skrevet: Tirs 21/10-08 19:42 Besvar med citat
Nu er beholdningen af festivalvine sikkert ved at svinde rundt omkring, så for mit vedkommende bliver det den sidste vin, jeg kommenterer her: Chartreuse de Bonpas, Reseve, Côtes du Rhône, 2007 til 49 kr.
Ren, pæn, glimrende, regulær med god og umiskendelig Rhône-karakter. En vin mange sikkert ville kunne lide.

Jeg synes dog der er mere sjov og spræl i den Côtes du Rhône, Domaine du Grand Clos, som jeg omtalte forleden, og den koster ovenikøbet en 10'er mindre.

Men man går dog bestemt ikke galt i byen med Chartreusen, der iøvrigt er fra Louis Bernard, som man meget tit ser i forbindelse med Dansk Supermarkeds Rhône vine.

/Preben
amarone
Skrevet: Tirs 21/10-08 21:32 Besvar med citat
Indmeldt: 01. feb 2008 Indlæg: 179 Geografisk sted: Århus
- Jeg har nu smagt endnu en flaske Botticato Valpolicella ripasso som også har været/er med på "vinfestival`en" i Netto.
Jeg købte for nogen tid siden et par af disse flasker, da jeg så Ekstrabladets topanmeldelse af denne vin (for resten er "påfaldende" mange af deres anmeldelser til fuld skrue Hov hov ).
Men igen: Godt jeg ikke røg på en hel kasse.
Så alt i alt bliver det ikke til noget vinfestival-køb fra min side i år. Der er faktsik ellers ret så meget tilbage endnu derover i min Netto Smil

Næh, i stedet blev jeg fristet i dag hos Superbest.
Der røg et par flasker af Erik Banti`s Poggio Maestrino (2005) i kurven, de har den på bud til 80 kr. (noget/alt for høj normalpris. 60 eller var det 80 kr. mere). Carlo Merolli har tidligere solgt den for 109 kr.
Der er en meget fin anmeldelse af den på Vinavisen, men mere tæller det, at jeg for efterhånden nogle år siden har smagt vine fra Banti, og de har rent faktisk gjort et uudsletteligt indtryk Hurra
Jeg ved godt, at der muligvis også har været et par "små-svipsere" i de senere årgange - det kan jeg jo b.la se her på Vinsiderne - men jeg satser dog hele butikken på, at det her nok ska` være ok til prisen Drikker
Selvom emnet her nok er et lidt andet, ku` jeg måske godt lige nå at spørge om nogen har smagt den pågældende vin - inden denne her tråd lukker & slukker - vel at mærke i 2005-årgangen?
amarone
Skrevet: Tirs 18/11-08 15:26 Besvar med citat
- Nå, så sælger de 6 forskellige af de vine fra "Netto-vinugen" på bud i min Netto. B.la Hermitage`n til 60 kr.
Mon ikke jeg li` sku` prøve bare 1 enkelt flaske til DEN pris - trods Berlingske-anmeldelse. "Morten" - tidligere i tråden - lød jo ganske positiv Smil
Skål
Preben Nielsen
Skrevet: Tirs 18/11-08 18:23 Besvar med citat
amarone skrev:
Mon ikke jeg li` sku` prøve bare 1 enkelt flaske til DEN pris - trods Berlingske-anmeldelse. "Morten" - tidligere i tråden - lød jo ganske positiv Smil

Du kan - efter min mening - sagtens prøve den. Jeg fik en til 60 kr. forleden, smagte den i går. Dejlig vin. Jeg syntes i modsætning til Morten, at det var en rigtig Rhône-smag, ikke med den kraft jeg ville forvente af en Hermitage, men det havde jeg nu heller ikke ventet, derimod som en glimrende Crozes-Hermitage, og under alle omstændigheder super til 60 kr., ren og meget velsmagende. Prøvede i dag at få fat i flere, men de var væk.

Netto sælger åbenbart netop i disse dage ud af alt det der er tilovers fra vinfestivalen, fx Château Lestage Simon, Haut-Médoc Cru Bourgeois (den var vist også med på festivallen) nedsat fra 75 til 30 kr. Men det hele ryger helt sikkert hurtigt.

Hvis nogen møder Hermitagen i Nordsjælland til en 60'er, hører jeg det gerne. København og nordlige omegn kan også bruges, da jeg har ærrinde der en af de nærmeste dage.

/Preben
amarone
Skrevet: Tirs 18/11-08 20:53 Besvar med citat
Tog den sidste Hermitage i foretningen for 1 time siden.
Det bliver så første gang jeg - når det sker - prøver en Hermitage.
Havde aldrig regnet med, at det skulle blive til DEN pris. Håber at der er blot en flig af noget "storhed" over denne her Skål

Har du, Preben - eller andre - kendskab til de to Haut Medoc`er, som også er på tilbud? Den ene koster nu 40,- og den anden altså 75,-
Dem er der nemlig endu en del tilbage af (desværre ikke så tit jeg gør det i Bordeaux). Meget glad
Preben Nielsen
Skrevet: Tirs 18/11-08 21:06 Besvar med citat
amarone skrev:
Håber at der er blot en flig af noget "storhed" over denne her Skål
Jeg synes ikke der er noget stort over den, men derfor kan den godt være en nydelse Drikker

amarone skrev:
Har du, Preben - eller andre - kendskab til de to Haut Medoc`er, som også er på tilbud?
Hvis det er Lestage Simon du tænker på, så har jeg ikke smagt den, men i den sidste Cru Bourgeois klassifikation, som vistnok stadig er ude af kraft (Cru B. har været vildt kaotisk de sidste par år), så er vinen Cru Bourgeois Supérieurs, det midterste af de tre niveauer indenfor denne klassifikation, så uanset alt roderiet med klassifikationen, vil jeg da skyde på at de 30 kr. jeg gav for den i dag skulle være meget fornuftigt. 40 kr. er nok også OK Smil
Jeg smager den nok torsdag, men til den tid kan de jo sagtens være udsolgt.

Hvad er det for en anden vin du tænker på?

/Preben
amarone
Skrevet: Tirs 18/11-08 23:15 Besvar med citat
Hmm, ja jeg fik jo ikke tjekket voldsomt grundigt hvad det egentlig lige var de præcist hed de to Bordeaux-vine Øhh
Troede at det var de samme vine, de har sat ned i alle Netto`eren, men det er jo slet ikke sikkert.

Den ene var sat ned til 40 kr. Jeg tror, at den hed et eller andet med Troupain elller lign. Det var en Haut Medoc, vist nok 2006.

Den anden var sat ned til 75 kr. Haut Medoc og Cru Bourgois, vist også 2006. Hed vist et eller andet med L...

Nå, kommer jo nok til at gøre arbejdet lidt grundigere Fred
Preben Nielsen
Skrevet: Ons 19/11-08 16:55 Besvar med citat
Har lige været i Netto. Den ene hedder ganske rigtigt Troupian. Det jeg så, var at den var nedsat fra 59 til 40 kr. Jeg kender den ikke, men tror umiddelbart der er mere sjov i Lestage Simon, som typisk ser ud til at gå for 50 kr. mod tidligere 75.

Det lykkedes mig at finde Hermitagen i Helsinge til 60 kr. Smil

Der er kæmpe forskel på hvor velforsynede de forskellige filialer er. I Helsinge havde de både Poggio Rosso, Selvanella, den Côtes du Rhone jeg anbefalede, Barolo'en, Brunello'en m.m. Noget var nedsat, andet ikke. Næsten som en festival kapitel 2 i disse dage.

/Preben
amarone
Skrevet: Fre 16/07-10 20:18 Besvar med citat
- Så blev det min tur - som den efternøler jeg er - til at smage Hermitagen fra Netto.
Jeg må da sige, at jeg faktisk er ganske glædelig overrasket.
Jeg synes at der er pæn mørk syrah-frugt - og så til PRISEN (60 kr. - normalt 99,-).
Faktisk lidt af et scoop til den pris, vil jeg sige.
Havde jeg vidst det som jeg nu gør, havde jeg nok købt et par flasker mere Smil
Det skal da siges, at jeg måske kun har smagt en håndfuld Nord-Rhone`ske vine, og aldrig de HELT dyre.
- Men som antydet: Her fra thumbs up til Hermitage & Netto

Vis ikke emner ældre end:  

Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 2 af 2
Gå til side Forrige  1, 2
Skriv nyt emne

Gå til: