Mig og vin

Gør din deltagelse i forumet personlig. Fortæl lidt om dig selv, dine vin-præferencer, og hvad du ellers har lyst til at andre skal vide om dig.
Besvar
Brugeravatar
TANGLAD
Geografisk sted: Roskilde

Mig og vin

Indlæg af TANGLAD » tors 03/01-08 21:19

Jeg er en vingut på 36 år. Selvstændig IT konsulent. Gift med Rikke og vi har sammen tre børn i alderen 1, 4 og 6 år. Min vininteresse startede for alvor for 10 år siden da jeg var IT administrator hos Deloitte & Touche. Tilfældigvis havde firmaets servere og gavevine samme behov, nemlig en nedkølet temperatur, så de var placeret i samme rum. Jeg nød at gå og kigge på vinhylderne og en del af min løn blev derfor aldrig udbetalt, da jeg ofte lige hev et par kasser vin med hjem og skrev dem på sedlen for medarbejderkøb. Jeg begyndte at læse bøger om emnet og prøvede uden held at afsmitte min interesse på de venner jeg havde dengang. Men med tiden har jeg fået ram på nogle seriøse vinvenner som jeg har en privat klub med. Vi mødes en gang imellem og nyder vine og hinandens selskab. Desuden er der en del af mine kunder der befinder sig direkte i vinbranchen, enten som importører, distributører eller vinbutikker, så vin fylder da en hel del i min verden.

Jeg er helt klart mest til de klassiske rødvine fra Frankrig og Italien. Uden dog at have økonomi til at nyde de helt store. Og dog: i vinklubben betaler vi et månedligt lille kontingent som på et år bliver til en pæn sjat, så der er råd til at vi i fællesskab smager noget lidt ud over det hverdagsagtige.

Tidligere var jeg meget til vine med høj alkohol f.eks. fra syditalien, så skiftede jeg til bordeaux og så til toscana og så til piemonte. Pt er min store glæde faldet over Nordlig Rohne. Det er dog lidt dyrt at forske i det område.

Dette var bare en hurtig start på min profil. den vil jeg opdatere senere når der er tid igen.

Hej hej fra mig.

Besvar