Mig og vin

Gør din deltagelse i forumet personlig. Fortæl lidt om dig selv, dine vin-præferencer, og hvad du ellers har lyst til at andre skal vide om dig.
boor
Geografisk sted: Østerbro

Mig og vin

Indlægaf boor » tors 05/03-09 15:24

Jeg er af årgang 1979 og bor på det dejlige Østerbro sammen med min Kone og søn på to et halvt.

Jeg har nok interesseret mig for vin siden jeg var i starten af tyverne, men interessen har for alvor taget fat de sidste 3-4 år, hvilket utvivlsomt hænger sammen at jeg i det tidsrum er blevet færdiguddannet og har fået en fast indkomst - hvilket gør vininteressen noget nemmere og mere interessant at dyrke.

Jeg har vel en 120-130 flasker vin liggende i soveværelset under min seng og i mit klædeskab. Det er primært vin fra Italien og Spanien der ligger der og det er ikke overraskende her mine præferencer vinmæssigt ligger.

Italien er det sted jeg altid starter og vender tilbage til. Som så mange andre er det de store Nebbiolo og Barbera vine fra Piemonte og toskansk Sangiovese jeg går efter, men jeg er også begejstret for Sagrantino og god Montefalco rosso fra Umbrien.

Mange ture til Madrid, Barcelona og Pyrenæerne har også vakt min interesse for Spansk vin, og her er det primært Ribera del Duero og de hvide fra Rueda jeg går efter, men spansk vin er et vidt begreb og jeg er også stødt på vine fra Toro, Priorat, Montsant, Somontano, Rioja og Navarra der er faldet i min smag.

Jeg prøver dog løbende at udhvide vinhorisonten og har det seneste årstid prøvet kræfter med større australske Shirazvine (med skiftende held), tysk Riesling og bordvine fra Douro i Portugal.

Jeg også smagt meget godt fransk vin, men endnu ikke noget der har fejet benene væk under mig. Mine forrældre har altid drukket meget Bourgonge, men det har ikke rigtig sagt mig noget, så er jeg nok mere til Bordeaux, men der er priserne for høje til at jeg gider give mig i kast med det. Jeg har dog i et stykke tid haft planer om at udforske de klassiske Rhone-appelationer nærmere, men det er endnu ikke blevet til noget!

Hverken min kone(selvom hun begejstret drikker skidtet hver weekend) eller min nærmeste omgangskreds deler min passion for vin og ikke mindst vinsnak, så det er dejligt med et forum hvor jeg kan få lidt afløb for min vininteresse.

mvh
Bo

Tilbage til "Medlemmernes præsentation af sig selv"